Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/19216
Title: Формирование представлений о полоролевом поведении старших дошкольников
Other Titles: The creation of model of the process of formation the ideas about the sexrole behaviour of senior preschoolers
Authors: Касьянова, Н. С.
Kasyanova, N. S.
Issue Date: 2009
Citation: Касьянова Н. С. Формирование представлений о полоролевом поведении старших дошкольников / Н. С. Касьянова // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2009. — N 4 (68). — С. 163-168.
Abstract: Подчеркивается значимость воспитания детей как будущих мужчин или женщин, начиная с дошкольного возраста. Разработана модель формирования представлений о полоролевом поведении старших дошкольников в коллективных видах деятельности. Рассматриваются вопросы использования наиболее эффективных методов и средств при формировании качеств мужественности и женственности, полоролевого образа, а также полоролевого поведения, соответствующего мужскому и женскому стереотипу поведения в современном обществе.
The importance of child's upbringing, as future men and women, beginning exactly from the preschool age is emphasized in the suggested material. The model of presentations of gender based behavior of elder pre-schoolers involved in cooperative activity was developed. In the article we consider the matters of use of the most effective methods and means when forming the courage and femininity qualities, the sex-role manner, and also (the matters) of forming the sex-role behavior meeting the male and female stereotype conduct in the contemporary society.
Keywords: ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА
ГЕНДЕРНОЕ ВОСПИТАНИЕ
ПРОБЛЕМА СТАНОВЛЕНИЯ ЛИЧНОСТИ РЕБЕНКА-ДОШКОЛЬНИКА КАК ПРЕДСТАВИТЕЛЯ ОПРЕДЕЛЕННОГО ПОЛА
МОДЕЛЬ ФОРМИРОВАНИЯ ПРЕДСТАВЛЕНИЙ О ПОЛОРОЛЕВОМ ПОВЕДЕНИИ ДЕТЕЙ СТАРШЕГО ДОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА
PRE-SCHOOL PEDAGOGICS
SEXUAL UPBRINGING
PROBLEM OF FORMATION OF A CHILD'S PERSON - PRESCHOOLER AS A REPRESENTATIVE OF A DEFINITE SEX
MODEL OF FORMATION THE IDEAS ABOUT SEXROLE BEHAVIOUR OF SENIOR PRESCHOOLERS
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/19216
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=12916711
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2009. N 4 (68)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2009-68-23.pdf98,85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.