Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/18365
Title: Критическая традиция в науке и образовании
Other Titles: Critical tradition on science and education
Authors: Ренжина, С. В.
Renshina, S. V.
Issue Date: 2010
Citation: Ренжина С. В. Критическая традиция в науке и образовании / С. В. Ренжина // Известия Уральского государственного университета. Сер. 3, Общественные науки. — 2010. — N 4 (83). — С. 178-185.
Abstract: Tradition critical rationality on science and education. Conventional aspect traditions, her fragility and value. Analysis Popper's mind on formation and functioning rational scientific tradition.
В статье идет речь о традиции критической рациональности в науке и образовании, о ее конвенциональном характере, ценности и хрупкости. Анализируются взгляды Карла Поппера на становление и функционирование рационалистической научной традиции.
Keywords: TRADITION
RATIONALITY
DISCUSSION
EDUCATIONS SCIENCES SCIENCE
MYTH
HYPOTHESIS
CONJECTURE
THEORY
CRITICISM
PROBLEMS SITUATION
CRITICAL RATIONALITY
ЦИВИЛИЗАЦИЯ
ТРАДИЦИЯ
РАЦИОНАЛЬНОСТЬ
ДИСКУССИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ НАУЧНАЯ НАУКА
МИФ
ГИПОТЕЗА
ПРЕДПОЛОЖЕНИЕ
ТЕОРИЯ
КРИТИКА
ПРОБЛЕМНАЯ СИТУАЦИЯ
КРИТИЧЕСКАЯ CIVILIZATION
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/18365
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=15549078
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 3, Общественные науки. 2010. N 4 (83)
Appears in Collections:Tempus et Memoria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iuro-2010-83-20.pdf113,67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.