Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/18365
Title: | Критическая традиция в науке и образовании |
Other Titles: | Critical tradition on science and education |
Authors: | Ренжина, С. В. Renshina, S. V. |
Issue Date: | 2010 |
Citation: | Ренжина С. В. Критическая традиция в науке и образовании / С. В. Ренжина // Известия Уральского государственного университета. Сер. 3, Общественные науки. — 2010. — N 4 (83). — С. 178-185. |
Abstract: | Tradition critical rationality on science and education. Conventional aspect traditions, her fragility and value. Analysis Popper's mind on formation and functioning rational scientific tradition. В статье идет речь о традиции критической рациональности в науке и образовании, о ее конвенциональном характере, ценности и хрупкости. Анализируются взгляды Карла Поппера на становление и функционирование рационалистической научной традиции. |
Keywords: | TRADITION RATIONALITY DISCUSSION EDUCATIONS SCIENCES SCIENCE MYTH HYPOTHESIS CONJECTURE THEORY CRITICISM PROBLEMS SITUATION CRITICAL RATIONALITY ЦИВИЛИЗАЦИЯ ТРАДИЦИЯ РАЦИОНАЛЬНОСТЬ ДИСКУССИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ НАУЧНАЯ НАУКА МИФ ГИПОТЕЗА ПРЕДПОЛОЖЕНИЕ ТЕОРИЯ КРИТИКА ПРОБЛЕМНАЯ СИТУАЦИЯ КРИТИЧЕСКАЯ CIVILIZATION |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/18365 |
RSCI ID: | https://elibrary.ru/item.asp?id=15549078 |
Origin: | Известия Уральского государственного университета. Сер. 3, Общественные науки. 2010. N 4 (83) |
Appears in Collections: | Tempus et Memoria |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
iuro-2010-83-20.pdf | 113,67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.