Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/18354
Title: | Археология средневековой музыки |
Other Titles: | The archeology of medieval music |
Authors: | Аркан, М. Ю. Arkan, M. Y. |
Issue Date: | 2010 |
Citation: | Аркан М. Ю. Археология средневековой музыки / М. Ю. Аркан // Известия Уральского государственного университета. Сер. 3, Общественные науки. — 2010. — N 4 (83). — С. 96-106. |
Abstract: | This article is dedicated to reviewing the attitude towards the concept of music in the Middle Ages: dual nature of its appreciation as a liberal art (ars libertalis) and as a craft of performance; ancient origins of this duality and its effect on the field of theoretical researches of mediaeval thinkers. Статья посвящена рассмотрению особенностей отношения к понятию «музыка» в Средние века - двойственности восприятия ее как свободного искусства (ars U"beraus) и как исполнительского ремесла, античных истоков этой двойственности и ее следствий в сфере теоретических изысканий мыслителей того времени. |
Keywords: | MUSIC NUMBER HARMONY PROPORTIONS SYMBOLISM МУЗЫКА ЧИСЛО ГАРМОНИЯ ПРОПОРЦИИ СИМВОЛИЗМ |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/18354 |
RSCI ID: | https://elibrary.ru/item.asp?id=15549068 |
Origin: | Известия Уральского государственного университета. Сер. 3, Общественные науки. 2010. N 4 (83) |
Appears in Collections: | Tempus et Memoria |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
iuro-2010-83-10.pdf | 130,12 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.