Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/18354
Title: Археология средневековой музыки
Other Titles: The archeology of medieval music
Authors: Аркан, М. Ю.
Arkan, M. Y.
Issue Date: 2010
Citation: Аркан М. Ю. Археология средневековой музыки / М. Ю. Аркан // Известия Уральского государственного университета. Сер. 3, Общественные науки. — 2010. — N 4 (83). — С. 96-106.
Abstract: This article is dedicated to reviewing the attitude towards the concept of music in the Middle Ages: dual nature of its appreciation as a liberal art (ars libertalis) and as a craft of performance; ancient origins of this duality and its effect on the field of theoretical researches of mediaeval thinkers.
Статья посвящена рассмотрению особенностей отношения к понятию «музыка» в Средние века - двойственности восприятия ее как свободного искусства (ars U"beraus) и как исполнительского ремесла, античных истоков этой двойственности и ее следствий в сфере теоретических изысканий мыслителей того времени.
Keywords: MUSIC
NUMBER
HARMONY
PROPORTIONS
SYMBOLISM
МУЗЫКА
ЧИСЛО
ГАРМОНИЯ
ПРОПОРЦИИ
СИМВОЛИЗМ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/18354
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=15549068
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 3, Общественные науки. 2010. N 4 (83)
Appears in Collections:Tempus et Memoria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iuro-2010-83-10.pdf130,12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.