Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/140679
Title: Дизайн как фактор раскрытия потенциала школьников 7-9 классов : магистерская диссертация
Other Titles: Design as a factor in unlocking possibilities schoolchildren 7-9 (grades)
Authors: Демина, И. С.
Demina, I. S.
metadata.dc.contributor.advisor: Мельникова, С. В.
Аплеснина, О. И.
Melnikova, S. V.
Aplesnina, O. I.
Issue Date: 2024
Publisher: б. и.
Citation: Демина, И. С. Дизайн как фактор раскрытия потенциала школьников 7-9 классов : магистерская диссертация / И. С. Демина ; Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б. Н. Ельцина, Уральский гуманитарный институт, Кафедра культурологии и дизайна. — Екатеринбург, 2024. — 69 с. — Библиогр.: с. 58-63 (52 назв.).
Abstract: The dissertation is devoted to the creation of a system of graphic design products aimed at unlocking the potential of schoolchildren in learning and increasing their motivation. The work reveals the topic of creating a design system aimed at activating the learning process of adolescents, and explores the mythology of the hero, which became the basis for creating a design concept. As a result of applying the design method, products such as motivational posters, stickers, bookmarks, planners, pictograms, and booklets have been developed. The overall outcome of the dissertation research was a set of graphic design products designed to increase students' motivation to learn.
Диссертационная работа посвящена создание системы продуктов графического дизайна, направленных на то, чтобы раскрыть потенциал школьников в обучении, увеличить их мотивацию. В работе раскрыта тема создания дизайн-системы, направленной на активизацию процесса обучения подростков, исследована мифологема героя, которая стала базовой для создания дизайн-концепции. В результате применения метода дизайн проектирования разработаны такие продукты как мотивационные плакаты, стикеры-наклейки, закладки, планер, пиктограммы, буклет. Общим итогом диссертационного исследования стал набор продуктов графического дизайна, предназначенных для повышения мотивации среди школьников учиться.
Keywords: MASTER'S THESIS
SCHOOLCHILDREN
EDUCATIONAL PRODUCTS
DESIGN SYSTEM
PERCEPTION
UNDERSTANDING
INFORMATION
MOTIVATION
POTENTIAL
МАГИСТЕРСКАЯ ДИССЕРТАЦИЯ
ШКОЛЬНИКИ
ОБУЧАЮЩИЕ ПРОДУКТЫ
ДИЗАН-СИСТЕМА
ВОСПРИЯТИЕ
ПОНИМАНИЕ
ИНФОРМАЦИЯ
МОТИВАЦИЯ
ПОТЕНЦИАЛ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/140679
Access: Предоставлено автором на условиях простой неисключительной лицензии
License text: http://elar.urfu.ru/handle/10995/31613
Appears in Collections:Магистерские диссертации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
m_th_i.s.demina_2024.pdf2,82 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.