Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/130853
Название: | Experiential learning as principle of environmental education |
Авторы: | Shutaleva, A. |
Дата публикации: | 2023 |
Издатель: | EDP Sciences |
Библиографическое описание: | Shutaleva, A 2023, 'Experiential learning as principle of environmental education', E3S Web of Conferences, Том. 420, 10010. https://doi.org/10.1051/e3sconf/202342010010 Shutaleva, A. (2023). Experiential learning as principle of environmental education. E3S Web of Conferences, 420, [10010]. https://doi.org/10.1051/e3sconf/202342010010 |
Аннотация: | Environmental education is an interdisciplinary field that integrates knowledge from various disciplines and enables learners to understand the complex relationships between human activities and the environment. The article reveals the principles and main models of experimental learning in environmental education. Environmental education emphasizes hands-on, experiential learning, where learners actively engage with the environment and learn by doing. This approach allows learners to develop a deeper understanding of environmental issues and fosters a sense of responsibility towards the environment. © 2023 The Authors, published by EDP Sciences. |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/130853 |
Условия доступа: | info:eu-repo/semantics/openAccess cc-by |
Текст лицензии: | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
Конференция/семинар: | 2023 International Scientific Conference Ecological and Biological Well-Being of Flora and Fauna, EBWFF 2023 |
Дата конференции/семинара: | 22 May 2023 through 25 May 2023 |
Идентификатор SCOPUS: | 85173930604 |
Идентификатор PURE: | 46916724 |
ISSN: | 2555-0403 |
DOI: | 10.1051/e3sconf/202342010010 |
Располагается в коллекциях: | Научные публикации ученых УрФУ, проиндексированные в SCOPUS и WoS CC |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
2-s2.0-85173930604.pdf | 2,33 MB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Лицензия на ресурс: Лицензия Creative Commons