Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/121748
Title: | ВУЗ: ОТ ОБУЧЕНИЯ СТУДЕНТОВ - К ИХ РАЗВИТИЮ |
Other Titles: | UNIVERSITY: FROM STUDENT EDUCATION TO STUDENT DEVELOPMENT! |
Authors: | Прокопенко, С. А. Prokopenko, S. A. |
Issue Date: | 2007 |
Publisher: | Издательство Уральского университета |
Citation: | Прокопенко С. А. ВУЗ: ОТ ОБУЧЕНИЯ СТУДЕНТОВ - К ИХ РАЗВИТИЮ / С. А. Прокопенко // Университетское управление: практика и анализ. — 2007. — № 5. — С. 36-42. |
Abstract: | Повышение качества подготовки студентов требует обновления технологий работы преподавателей. Предложен метод развития студента, заключающийся в переходе от наполнения его знаниями к направленному приращению компетенции путем побуждения интенсификации мозговой деятельности и системного контроля ее эффективности, отличающийся возможностью доведения лекционного курса до категории «рыночного продукта повышенного спроса» и позволяющий в короткие сроки существенно повышать деловой потенциал будущего инженера и формировать интерес к дальнейшему самостоятельному развитию личной квалификации. Показана продуктивность работы по развитию студентов описанным методом. Содержится призыв к разработке преподавателями своих собственных интересных технологий реализации метода развития студентов. The increase of quality of students? preparation needs a renovation of technologies in the work of professors. I suggest the method for the students? development which is concluded in the transfer from student?s filling by knowledge to the directional competence?s increase. It can be reached by the motive of cerebral activity?s intensification and the system of control of its effectiveness. This method is noted for its possibility to reduce the teaching course to the category of «market product of higher demand». Also it gives a possibility to increase the business potential of future engineer essentially in a short space of time and to form an interest for further independent development of personal qualification. I?ve shown the production of work over students? development by such a method. There is an appeal for professors to the working up of their own interesting technologies for realization of such a method. |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/121748 |
Access: | Creative Commons Attribution 4.0 License |
License text: | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
RSCI ID: | 13289612 |
ISSN: | 1999-6640 1999-6659 |
Origin: | Университетское управление: практика и анализ. 2007. № 5 |
Appears in Collections: | Университетское управление: практика и анализ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
UM_2007_5_007.pdf | 1,39 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License