Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/121657
Title: Implementation of Interdisciplinary Approach in the Process of Higher Education Digital Transformation
Other Titles: Внедрение междисциплинарного подхода в процессе цифровой трансформации высшего образования
Authors: Mironova, L. I.
Миронова, Л. И.
Issue Date: 2022
Publisher: Уральский федеральный университет
Ural Federal University
Citation: Mironova L. I. Implementation of Interdisciplinary Approach in the Process of Higher Education Digital Transformation / L. I. Mironova // Russian Journal of Construction Science and Technology. — 2022. — Vol. 8, № 2. — P. 5-12.
Abstract: The article deals with the problem of information and methodological support of the educational process in universities in the context of the digital transformation of higher education. An analysis of scientific publications on the topic of the article showed that this process can be activated by applying an interdisciplinary approach. It can be implemented by creating interdepartmental research teams at universities, the main participants of which will be future IT specialists and their leaders from among the leading teachers of IT departments. As part of the activities of these teams, digital educational resources will be developed by order of university departments and other departments of the university. At the same time, IT developers of educational resources will increase their skills in the field of creating various kinds of software. As a result of the activities of such teams, the digital educational environment of the university will be replenished with up-to-date digital educational resources and their methodological support.
В статье рассматривается проблема информационно-методического обеспечения образовательного процесса в вузах в контексте цифровой трансформации высшего образования. Анализ научных публикаций по теме статьи показал, что активизировать этот процесс можно, применив междисциплинарный подход. Он может быть реализован путем создания межкафедральных научных коллективов в университетах, основными участниками которых станут будущие IT-специалисты и их руководители из числа ведущих преподавателей IT-кафедр. В рамках деятельности этих коллективов будут разрабатываться цифровые образовательные ресурсы по заказу университетских кафедр и других подразделений вуза. При этом ИТ-разработчики образовательных ресурсов будут наращивать свое мастерство в области создания разного рода программного обеспечения. В результате деятельности таких команд цифровая образовательная среда университета будет пополняться актуальными цифровыми образовательными ресурсами и их методическим обеспечением.
Keywords: INTERDISCIPLINARY APPROACH
DIGITAL EDUCATIONAL ENVIRONMENT
DIGITAL EDUCATIONAL RESOURCES
INTERDEPARTMENTAL RESEARCH TEAM
EDUCATIONAL AND METHODOLOGICAL SUPPORT
МЕЖДИСЦИПЛИНАРНЫЙ ПОДХОД
ЦИФРОВАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА
ЦИФРОВЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ РЕСУРСЫ
МЕЖКАФЕДРАЛЬНЫЙ НАУЧНЫЙ КОЛЛЕКТИВ
УЧЕБНО-МЕТОДИЧЕСКОЕ ОБЕСПЕЧЕНИЕ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/121657
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=50488947
ISSN: 2782-5981
DOI: 10.15826/rjcst.2022.2.001
Origin: Russian Journal of Construction Science and Technology. 2022. Vol. 8. № 2
Appears in Collections:Russian Journal of Construction Science and Technology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
rjcst-2022-2-01.pdf893,79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.