Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/117735
Title: | Трансформация принципов работы психологической службы вуза в аспекте цифровизации |
Other Titles: | THE TRANSFORMATION OF THE PRINCIPLES OF WORK OF THE PSYCHOLOGICAL SERVICE OF THE UNIVERSITY IN THE ASPECT OF DIGITALIZATION |
Authors: | Kolesnikova, E. I. Колесникова, Е. И. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Издательство Уральского университета |
Citation: | Колесникова В. Б. Трансформация принципов работы психологической службы вуза в аспекте цифровизации / Е. И. Колесникова. — Текст : электронный // Психология сегодня: актуальные исследования и перспективы : материалы Всероссийского психологического форума : в 2 томах (Екатеринбург, 28–30 сентября 2022 года). — Екатеринбург : Издательство Уральского университета, 2022. — ISBN 978-5-7996-3515-2. — ISBN 978-5-7996-3516-9 (том 1). — Том 1. — C. 418-422. |
Abstract: | The interference of non-digital and digital components of the educational environment creates the need to transform approaches to ensuring psychological well-being and academic success of students at the university. From the position of the ecopsychological approach, the types of interaction of students with the educational environment are characterized. Differences in the frequency of types of interaction depending on the level (bachelor’s and master’s degree) and the form of study (full-time and part-time) are revealed. Интерференция нецифрового и цифрового компонентов образовательной среды порождает необходимость трансформации подходов к обеспечению психологического благополучия и академической успешности обучающихся в вузе. С позиции экопсихологического подхода характеризуются типы взаимодействия обучающихся с образовательной средой. Выявлены различия в частоте типов взаимодействия в зависимости от уровня (бакалавриат и магистратура) и формы обучения (очная и заочная). |
Keywords: | EDUCATIONAL ENVIRONMENT PSYCHOLOGICAL SUPPORT STUDENT DIGITALIZATION ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ ПОДДЕРЖКА СТУДЕНТ ЦИФРОВИЗАЦИЯ |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/117735 |
Conference name: | Всероссийский психологический форум «Психология сегодня: актуальные исследования и перспективы» |
Conference date: | 28.09.2022-30.09.2022 |
ISBN: | 978-5-7996-3515-2 978-5-7996-3516-9 (том 1) |
Sponsorship: | Работа выполнена при финансовой поддержке гранта РФФИ 19-29-14067 МК. |
Origin: | Психология сегодня: актуальные исследования и перспективы. Том 1. — Екатеринбург, 2022 |
Appears in Collections: | Конференции, семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-7996-3516-9_2022_092.pdf | 123,05 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.