Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/117631
Title: | Особенности взаимосвязи факторов большой пятерки, субъективного благополучия и осознанной саморегуляции школьников |
Other Titles: | FEATURES OF THE RELATIONSHIP BETWEEN THE FACTORS OF THE BIG FIVE, SUBJECTIVE WELL-BEING AND CONSCIOUS SELF-REGULATION OF SCHOOLCHILDREN |
Authors: | Fomina, T. G. Фомина, Т. Г. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Издательство Уральского университета |
Citation: | Фомина С. А. Особенности взаимосвязи факторов большой пятерки, субъективного благополучия и осознанной саморегуляции школьников / Т. Г. Фомина. — Текст : электронный // Психология сегодня: актуальные исследования и перспективы : материалы Всероссийского психологического форума : в 2 томах (Екатеринбург, 28–30 сентября 2022 года). — Екатеринбург : Издательство Уральского университета, 2022. — ISBN 978-5-7996-3515-2. — ISBN 978-5-7996-3516-9 (том 1). — Том 1. — C. 857-861. |
Abstract: | The data of an empirical study are presented, the purpose of which was to verify the hypothesis about the indirect influence of the level of development of students’ conscious self-regulation on the relationship between personal factors (the Big Five model) and subjective well-being. The results allow us to conclude that self-regulation is a facilitator of the positive contribution to the well-being of adolescents of extraversion, agreeableness, conscientiousness and openness to experience and reduces the negative effect of the influence of neuroticism. Приводятся данные эмпирического исследования, целью которого являлась верификация гипотезы об опосредованном влиянии уровня развития осознанной саморегуляции обучающихся на взаимосвязь личностных факторов (модель Большая пятерка) и субъективного благополучия. Результаты позволяют сделать вывод о том, что саморегуляция выступает фасилитатором позитивного вклада в благополучие подростков экстраверсии, доброжелательности, добросовестности и открытости опыту и снижает негативный эффект влияния нейротизма. |
Keywords: | CONSCIOUS SELF-REGULATION SUBJECTIVE WELL-BEING PERSONAL FACTORS LEARNING ACTIVITY ОСОЗНАННАЯ САМОРЕГУЛЯЦИЯ СУБЪЕКТИВНОЕ БЛАГОПОЛУЧИЕ ЛИЧНОСТНЫЕ ФАКТОРЫ УЧЕБНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/117631 |
Conference name: | Всероссийский психологический форум «Психология сегодня: актуальные исследования и перспективы» |
Conference date: | 28.09.2022-30.09.2022 |
ISBN: | 978-5-7996-3515-2 978-5-7996-3516-9 (том 1) |
Origin: | Психология сегодня: актуальные исследования и перспективы. Том 1. — Екатеринбург, 2022 |
Appears in Collections: | Конференции, семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-7996-3516-9_2022_187.pdf | 122,86 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.