Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/117566
Title: | Психолого-педагогические условия активизации самораскрытия способностей подростков как фактора академической успешности |
Other Titles: | PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL CONDITIONS FOR ACTIVATION OF SELF-DISCLOSURE OF ADOLESCENTS’ ABILITIES AS A FACTOR OF ACADEMIC SUCCESS |
Authors: | Malakhovа, V. R. Малахова, В. Р. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Издательство Уральского университета |
Citation: | Малахова Л. В. Психолого-педагогические условия активизации самораскрытия способностей подростков как фактора академической успешности / В. Р. Малахова. — Текст : электронный // Психология сегодня: актуальные исследования и перспективы : материалы Всероссийского психологического форума : в 2 томах (Екатеринбург, 28–30 сентября 2022 года). — Екатеринбург : Издательство Уральского университета, 2022. — ISBN 978-5-7996-3515-2. — ISBN 978-5-7996-3516-9 (том 1). — Том 1. — C. 590-594. |
Abstract: | The article shows the relevance of the study of the phenomenon of self-disclosure of abilities in a teenager and its connection with academic success. On the basis of the earlier ascertaining experiment, devoted to the study of the determinants of self-disclosure of adolescent abilities, psychological and pedagogical conditions for their activation were developed and the effectiveness of these conditions was proved. Psychological and pedagogical conditions are implemented through the program and are based on the following principles: phenomenological; existential-humanistic; the coherence of teaching and learning, provided by the reliance on the subjective experience of the student. В статье показана актуальность исследования феномена самораскрытия способностей у подростка и его связь с академической успешностью. На основе ранее проведенного констатирующего эксперимента, посвященного изучению детерминант самораскрытия способностей подростка, разработаны психолого-педагогические условия их активизации и доказана эффективность этих условий. Психолого-педагогические условия реализуются через программу и основываются на следующих принципах: феноменологический; экзистенциальногуманистический; согласованность учения и обучения, обеспеченная опорой на субъектный опыт учащегося. |
Keywords: | ACADEMIC SUCCESS OF A TEENAGER SELF-DISCLOSURE OF ABILITIES PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL CONDITIONS SELF-CONCEPT АКАДЕМИЧЕСКАЯ УСПЕШНОСТЬ ПОДРОСТКА САМОРАСКРЫТИЕ СПОСОБНОСТЕЙ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ УСЛОВИЯ Я-КОНЦЕПЦИЯ |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/117566 |
Conference name: | Всероссийский психологический форум «Психология сегодня: актуальные исследования и перспективы» |
Conference date: | 28.09.2022-30.09.2022 |
ISBN: | 978-5-7996-3515-2 978-5-7996-3516-9 (том 1) |
Origin: | Психология сегодня: актуальные исследования и перспективы. Том 1. — Екатеринбург, 2022 |
Appears in Collections: | Конференции, семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-7996-3516-9_2022_128.pdf | 123,11 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.