Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/113279
Title: | Тренды и перспективы развития компьютерного спорта в России и мире |
Other Titles: | Trends and Prospects for the Development of Computer Sports in Russia and the World |
Authors: | Smirnov, V. V. Смирнов, В. В. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Издательство Уральского университета |
Citation: | Смирнов В. В. Тренды и перспективы развития компьютерного спорта в России и мире / В. В. Смирнов. — Текст : электронный // Инновационный потенциал молодежи: спорт, культура, образование : сборник научных трудов. — Екатеринбург : Издательство Уральского университета, 2022. — С. 374–378. — URL: http://elar.urfu.ru/handle/10995/113279. |
Abstract: | In the context of the development of computer technologies, cybersport is one of the most innovative, promising and in-demand sports. Over the past years, in many countries of the world, including in the Russian Federation, cyber tournaments of different levels have been used, the number of participants is growing every year, uniting various athletes and fans of ages and social statuses. By order of the Ministry of Sports of the Russian Federation of April 29, 2016 No. 470, computer sports is included in the All-Russian Register of Sports. Now, the Ministry of Science and Higher Education oversees the introduction of computer sports as an educational discipline. The most important point in the development of computer sports is its interdisciplinarity and inclusiveness, which allows you to create a wide range of events without territorial restrictions, and the barrier to participation in tournaments is exclusively a set of gaming skills. В условиях развития современных компьютерных технологий одним из наиболее инновационных, перспективных и востребованных видов спорта является киберспорт. На протяжении последних лет во многих странах мира, в т. ч. в Российской Федерации, проводятся кибертурниры разного уровня, количество участников которых растет с каждым годом, объединяя спортсменов и болельщиков различных возрастов и социальных статусов. Приказом министерства спорта РФ от 29 апреля 2016 г. № 470 компьютерный спорт внесен во Всероссийский реестр видов спорта. Министерство науки и высшего образования осуществляет контроль за внедрением киберспорта как образовательной дисциплины. Важнейший пункт развития такого явления заключается в его междисциплинарности и инклюзивности, что позволяет создавать широкие комплексы мероприятий без территориального ограничения, а барьером для участия в турнирах является исключительно набор игровых навыков. |
Keywords: | VIDEOGAMES SPORT CYBERSPORT TOURNAMENTS COMPETITION SKILLS FUTURE TRENDS UNIVERSITY ВИДЕОИГРЫ СПОРТ КИБЕРСПОРТ ТУРНИРЫ СОРЕВНОВАНИЯ НАВЫКИ ТЕНДЕНЦИИ БУДУЩЕГО УНИВЕРСИТЕТ |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/113279 |
Conference date: | 26.10.2021 |
ISBN: | 978-5-7996-3469-8 |
Origin: | Инновационный потенциал молодежи: спорт, культура, образование. — Екатеринбург, 2022 |
Appears in Collections: | Междисциплинарные конференции, семинары, сборники |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-7996-3469-8_2022_061.pdf | 102,63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.