Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/109623
Title: | Рост научных достижений вуза приводит к снижению качества образования? |
Other Titles: | Does the Increase of the Scientific Achievements Lead to Decrease in the Quality of Education? |
Authors: | Хрусталев, М. Б. Турбина, Н. Ю. Тишков, А. В. Максимова, А. А. Зарипова, З. А. Khrustalev, M. B. Turbina, N. Yu. Tishkov, A. V. Maksimova, A. A. Zaripova, Z. A. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Издательство Уральского университета |
Citation: | Рост научных достижений вуза приводит к снижению качества образования? / М. Б. Хрусталев, Н. Ю. Турбина, А. В. Тишков, А. А. Максимова, З. А. Зарипова // Университетское управление: практика и анализ. — 2021. — Том 25. — № 4. — С. 99-108. |
Abstract: | This research article is devoted to the problem of training personnel with higher medical education during the transition to an independent assessment of the graduates’ qualifications and new requirements for the effectiveness of scientific work of universities. The aim of this work was to study the correspondence between the quality of graduate training and the scientific productivity of medical universities. The authors analyzed the results of the accreditation examination of graduates of medical universities as an indicator of the quality of specialists’ training and scientometric indicators in the relevant specialty. As a result of the data analysis, the problem of discrepancy between high scientific productivity of universities and successful completion of accreditation by young specialists was revealed. The authors believe that a possible reason for this discrepancy is the high load on the teaching staff. Furthermore, detailed study of this problem is needed and, most likely, a revision of the approach to the work organization of medical universities’ teaching staff. Эта исследовательская статья посвящена проблеме подготовки кадров с высшим медицинским образованием в период перехода к независимой оценке квалификации выпускников вузов и новых требований к результативности научной работы данных организаций. Цель проведенной авторами работы – изучение связи между качеством подготовки выпускников и научной продуктивностью медицинских высших учебных заведений. В ходе анализа результатов аккредитационного экзамена выпускников медицинских вузов как показателя качества подготовки специалистов и наукометрических показателей по соответствующей специальности выявлена проблема несоответствия между высокой научной продуктивностью вузов и успешным прохождением аккредитации молодыми специалистами. Авторы проведенного исследования полагают, что возможной причиной такого несоответствия является высокая нагрузка на профессорско-преподавательский состав. Необходимо дальнейшее более детальное изучение данной проблемы и, вероятно, потребуется пересмотр подхода к организации работы преподавательского состава медицинских вузов. |
Keywords: | HIGHER MEDICAL EDUCATION PRIMARY ACCREDITATION SCIENTIFIC PRODUCTIVITY CITATION INDEX HIRSCH INDEX ВЫСШЕЕ МЕДИЦИНСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПЕРВИЧНАЯ АККРЕДИТАЦИЯ НАУЧНАЯ ПРОДУКТИВНОСТЬ ИНДЕКС ЦИТИРОВАНИЯ ИНДЕКС ХИРША |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/109623 |
Access: | Creative Commons Attribution License |
License text: | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
ISSN: | 1999-6659 1999-6640 |
DOI: | 10.15826/umpa.2021.04.038 |
Origin: | Университетское управление: практика и анализ. 2021. Том 25. № 4 |
Appears in Collections: | Университетское управление: практика и анализ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
UM_2021_4_99-108.pdf | 476,17 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License