Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/108560
Title: | Интерпретация образов «Ши Цзин» в детской культуре КНР начала XXI в. |
Other Titles: | Interpretation of the Images of “Shi Jing” in Children’s Culture of the PRC in the Beginning of XXI Century |
Authors: | Руденская, А. К. Rudenskaya, A. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Издательство Уральского университета |
Citation: | Руденская А. К. Интерпретация образов «Ши Цзин» в детской культуре КНР начала XXI в. / А. К. Руденская. — Текст : электронный // Трансформация реальности: стратегии и практики: 5 й молодежный конвент УрФУ : материалы международной конференции 25–27 марта 2021 года. — Екатеринбург : Изд во Урал. ун та, 2021. — С. 266-268. — URL: http://elar.urfu.ru/handle/10995/108560. |
Abstract: | В тезисах рассматривается интерпретации «Ши цзина» на примере маньхуа, направленной на изучение китайской классики школьниками. Выявляется роль антологии в пропаганде современных идеологем. The theses consider the modern “Shi Jing” based on the manhua, aimed for studying Chinese classics by schoolchildren. The role of anthology in the propaganda of the modern ideologemes is identified. |
Keywords: | КИТАЕВЕДЕНИЕ ШИ ЦЗИН КАНОН ПОЭЗИИ МАНЬХУА АНИМАЛИСТИЧЕСКИЕ ОБРАЗЫ SINOLOGY “SHI JING” “CANON OF POETRY” MANHUA ANIMALISTIC IMAGES |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/108560 |
Conference name: | Трансформация реальности: стратегии и практики 5-й молодежный конвент |
Conference date: | 25.03.2021–27.03.2021 |
RSCI ID: | https://www.elibrary.ru/item.asp?id=48288135 |
ISBN: | 978-5-7996-3366-0 |
Origin: | Трансформация реальности: стратегии и практики: 5-й молодежный конвент УрФУ. — Екатеринбург, 2021 |
Appears in Collections: | Междисциплинарные конференции, семинары, сборники |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-7996-3366-0_2021_090.pdf | 188,91 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.