Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/108346
Title: | Тема памяти в современной прозе |
Other Titles: | The Theme of Memory in Modern Prose |
Authors: | Гаврилова, Л. В. Gavrilova, L. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Издательство Уральского университета |
Citation: | Гаврилова Л. В. Тема памяти в современной прозе / Л. В. Гаврилова. — Текст : электронный // Трансформация реальности: стратегии и практики: 5 й молодежный конвент УрФУ : материалы международной конференции 25–27 марта 2021 года. — Екатеринбург : Изд во Урал. ун та, 2021. — С. 456-458. — URL: http://elar.urfu.ru/handle/10995/108346. |
Abstract: | В работе анализируется проблема памяти на примере произведений советской и постсоветской литературы. Предполагается, что реализация мотива памяти происходит по модели «следа» или по принципу реконструкции. Попытка преодоления травмы памяти («trauma studies») — ведущая тема современной литературы. The paper analyzes the problem of memory on the example of works of Soviet and post-Soviet literature. It is assumed that the implementation of the memory motive occurs by the principle of “trace” or re-construction. The attempt to overcome memory trauma (“trauma studies”) is the leading topic of modern literature. |
Keywords: | ПАМЯТЬ ТРАВМА ПАМЯТИ РЕКОНСТРУКЦИЯ СВИДЕТЕЛЬСТВО АВИАТОР MEMORY MEMORY TRAUMA RECONSTRUCTION TESTIMONY “AVIATOR” |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/108346 |
Conference name: | Трансформация реальности: стратегии и практики 5-й молодежный конвент |
Conference date: | 25.03.2021–27.03.2021 |
RSCI ID: | https://www.elibrary.ru/item.asp?id=49395035 |
ISBN: | 978-5-7996-3366-0 |
Origin: | Трансформация реальности: стратегии и практики: 5-й молодежный конвент УрФУ. — Екатеринбург, 2021 |
Appears in Collections: | Междисциплинарные конференции, семинары, сборники |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-7996-3366-0_2021_161.pdf | 122,78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.