Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/106507
Title: Разработка стратегии развития транснациональной корпорации : магистерская диссертация
Other Titles: Establishing the development strategy for a transnational corporation
Authors: Хумран, Р. В.
Khumran, R. W.
metadata.dc.contributor.advisor: Ружанская, Л. С.
Ruzhanskaya, L. S.
Issue Date: 2021
Publisher: б. и.
Citation: Хумран, Р. В. Разработка стратегии развития транснациональной корпорации : магистерская диссертация / Р. В. Хумран ; Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б. Н. Ельцина, Институт экономики и управления, Кафедра международной экономики и менеджмента. — Екатеринбург, 2021. — 133 с. — Библиогр.: с. 112-117 (73 назв.).
Abstract: В работе рассмотрены теоретико-методические основы разработки стратегии развития транснациональной корпорации. Проведён анализ эффективности стратегии развития транснациональной корпорации Bayer AG. На основе корреляционно-регрессионного анализа разработана модель по влиянию отдельных факторов на эффективность текущей стратегии развития корпорации. Разработаны предложения по формированию стратегии развития корпорации, что позволит повысить его конкурентную позицию на мировом фармацевтическом рынок.
The paper examines the theoretic and methodical basis for the development strategy of a transnational corporation. An analysis of the effectiveness of Bayer AG's development strategy has been carried out. On the basis of correlation and regression analysis, a model has been developed on the influence of individual factors on the effectiveness of the current strategy of the corporation's development. Proposals have been developed to form a strategy for the development of the corporation, which will increase its competitive position in the global pharmaceutical market.
Keywords: МАГИСТЕРСКАЯ ДИССЕРТАЦИЯ
ТРАНСНАЦИОНАЛЬНАЯ КОРПОРАЦИЯ
СТРАТЕГИЯ
СТРАТЕГИЧЕСКАЯ ПОЗИЦИЯ
АНАЛИЗ
КОРРЕЛЯЦИОННО-РЕГРЕССИОННАЯ МОДЕЛЬ
ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ ПРЕДПРИЯТИЯ
БИЗНЕС-ЕДИНИЦА
ИЕРАРХИЯ
ФАКТОРЫ ВЛИЯНИЯ
MASTER'S THESIS
TRANSNATIONAL CORPORATION
STRATEGY
STRATEGIC POSITION
ANALYSIS
CORRELATION-REGRESSION MODEL
PHARMACEUTICAL COMPANY
BUSINESS UNIT
HIERARCHY
INFLUENCING FACTORS
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/106507
Access: Предоставлено автором на условиях простой неисключительной лицензии
License text: http://elar.urfu.ru/handle/10995/31613
Appears in Collections:Магистерские диссертации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
m_th_r.w.khumran_2021.pdf2,94 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.