Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/100675
Title: | Особенности психолого-педагогического сопровождения обучения студентов с инвалидностью и ОВЗ в техническом вузе |
Other Titles: | Features of Psychological and Pedagogical Support for Training Students with Disabilities and HIA in a Technical University |
Authors: | Евстифеева, Е. А. Филиппченкова, С. И. Гефеле, О. Ф. Evstifeeva, E. A. Filippchenkova, S. I. Gefele, O. F. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Издательский дом «Ажур» |
Citation: | Евстифеева Е. А. Особенности психолого-педагогического сопровождения обучения студентов с инвалидностью и ОВЗ в техническом вузе / Е. А. Евстифеева, С. И. Филиппченкова, О. Ф. Гефеле ; Текст : электронный // Экстрабилити как феномен инклюзивной культуры: формирование инклюзивной культуры в цифровом пространстве : cборник статей III международной научно-практической конференции (Екатеринбург, 10–11 декабря 2020 года). – Издательский дом «Ажур» : Екатеринбург , 2021. – С. 39-44. |
Abstract: | The article deals with the problem of building psychological and pedagogical support for students with disabilities and HIA in a technical University, taking into account the specifics of the technical disciplines they study. The main directions of psychological and pedagogical support are indicated. The main mechanisms and conditions of psychological and pedagogical support of students of this category are outlined, as well as the main difficulties that the psychologist-consultant faces when accompanying. В статье затрагивается проблема построения психолого-педагогического сопровождения студентов с инвалидностью и ОВЗ в техническом вузе, учитывая специфику изучаемых ими технических дисциплин. Указываются основные направления психолого-педагогического сопровождения. Обозначаются основные механизмы и условия психолого-педагогического сопровождения студентов данной категории, а также основные трудности, с которыми сталкивается психолог-консультант при сопровождении. |
Keywords: | PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL SUPPORT DIRECTIONS MECHANISMS AND CONDITIONS DIFFICULTIES AND EFFECTIVENESS ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ СОПРОВОЖДЕНИЕ НАПРАВЛЕНИЯ МЕХАНИЗМЫ И УСЛОВИЯ ТРУДНОСТИ И ЭФФЕКТИВНОСТЬ |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/100675 |
Conference name: | III международная научно-практическая конференция «Экстрабилити как феномен инклюзивной культуры : формирование инклюзивной культуры в цифровом пространстве» III International Scien-tific and Practical Conference “Extrability as a Phenomenon of Inclusive Culture. Formation of an inclusive culture in the digital space” |
Conference date: | 10.12.2020-11.12.2020 |
ISBN: | 978-5-91256-524-3 |
Origin: | Экстрабилити как феномен инклюзивной культуры: формирование инклюзивной культуры в цифровом пространстве. — Екатеринбург, 2021 |
Appears in Collections: | Конференции, семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-91256-524-3_2021_008.pdf | 238,18 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.