Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/100414
Title: Greed or inspiration: monetizing social issues through advertising campaigns
Other Titles: Жадность или вдохновение: монетизация социальных вопросов с помощью рекламных кампаний
Authors: Kozlova, A. A.
Козлова, А. А.
metadata.dc.contributor.advisor: Ponomareva, E. V.
Пономарева, Е. В.
Issue Date: 2021
Publisher: ООО «Издательский Дом «Ажур»
Citation: Kozlova A. A. Greed or inspiration: monetizing social issues through advertising campaigns / A. A. Kozlova ; научный руководитель E. V. Ponomareva // Язык в сфере профессиональной коммуникации : сборник материалов международной научно-практической конференции преподавателей, аспирантов и студентов (Екатеринбург, 29 апреля 2021 г.). — Екатеринбург : ООО «Издательский Дом «Ажур», 2021. — С. 678-683.
Abstract: С неуклонным ростом Интернета и социальных сетей в 21 веке компании переключают свое внимание на социально ориентированную рекламу. Спрос сейчас формируется информированными и самоуверенными людьми, активным и внимательным обществом. Для привлечения клиентов организации часто применяют рекламные кампании, которые более ориентированы на социальные проблемы, чем на сам продукт.
With the steady rise of the Internet and social media in the 21st century companies are shifting their attention to socially conscious advertising. The demand is now formed by informed and opinionated individuals, by an active and attentive society. In order to attract customers, organisations often apply advertising campaigns that are more focused on social issues than on the product itself.
Keywords: СОЦИАЛЬНО СОЗНАТЕЛЬНАЯ РЕКЛАМА
СОЦИАЛЬНЫЕ ВОПРОСЫ
МАРКЕТИНГОВАЯ ЭТИКА
ТРАНСНАЦИОНАЛЬНАЯ КОМПАНИЯ
КОРПОРАТИВНАЯ СОЦИАЛЬНАЯ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ
SOCIALLY CONSCIOUS ADVERTISING
SOCIAL ISSUES
MARKETING ETHICS
MULTINATIONAL COMPANY
CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY
URI: http://hdl.handle.net/10995/100414
Conference name: Международная научно-практическая конференция преподавателей, аспирантов и студентов «Язык в сфере профессиональной коммуникации»
International research to practice conference for educators, postgraduates and students "Languages in professional communication"
Conference date: 29.04.2021
ISBN: 978-5-91256-521-2
Origin: Язык в сфере профессиональной коммуникации.— Екатеринбург, 2021
Appears in Collections:Конференции, семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-91256-521-2_2021_107.pdf347,17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.