Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/19199
Title: Образное и логическое в композиционно-художественном мышлении
Other Titles: Synthesis figurative and logic as essential characteristic of composite thinking and practical action
Authors: Чинцова, М. К.
Chintsova, M. K.
Issue Date: 2009
Citation: Чинцова М. К. Образное и логическое в композиционно-художественном мышлении / М. К. Чинцова // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2009. — N 4 (68). — С. 53-59.
Abstract: Педагогической наукой недостаточно исследован вопрос формирования и активизации композиционно-художественного мышления, осмысления изобразительных действий. Область мышления - а творческого мышления особенно - одна из самых загадочных и малоизученных. Это является главной причиной обращения исследователей к названным проблемам. Особый интерес вызывает тема разработки эффективной современной методики обучения в вузах.
The question of formation and activization of composite art thinking and judgments of representational actions in a pedagogical science is investigated not enough. The area of creative thinking is most mysterious and poorly investigated. Actually, it is the main reason of the reference(manipulation) of the researchers to the named problems. The special interest there is a theme of development of an effective modern technique of training at universities.
Keywords: ДИЗАЙН
ОБРАЗОВАНИЕ
КОМПОЗИЦИОННОЕ ХУДОЖЕСТВЕННОЕ МЫШЛЕНИЕ
ШКОЛЫ ДИЗАЙНА
МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ
DESIGN
FORMATION EDUCATION
COMPOSITE ART THINKING
CREATIVITY
SCHOOL OF TECHNIQUE OF TRAINING
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/19199
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=12916696
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2009. N 4 (68)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2009-68-08.pdf107,68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.