Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/18923
Title: Личностно значимое восприятие художественного произведения учащимися как процесс саморазвития и самоусовершенствования
Other Titles: Individually significant perception of fiction works by students as a process of self-development and self-improvement
Authors: Васильев, В. К.
Vasiliev, V. K.
Issue Date: 2010
Citation: Васильев В. К. Личностно значимое восприятие художественного произведения учащимися как процесс саморазвития и самоусовершенствования / В. К. Васильев // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2010. — N 6 (85), ч. 2. — С. 15-21.
Abstract: В статье рассматривается проблема личностно значимого восприятия художественных произведений учащимися. Для развития личности и саморазвития подростков актуализируется использование на уроках литературы метода творческого чтения, направленного на развитие эстетического восприятия, творческого воображения и совершенствование личного жизненного опыта.
The article is devoted to the problem of individually significant perception of fiction works by students. The creative reading method used at literature lessons actualizes teenagers' individuality and self-development. The method is aimed at the development of aesthetic perception, creative imagination and enhancement of personal life experience.
Keywords: САМОРАЗВИТИЕ
ЛИЧНОСТНО ЗНАЧИМОЕ ВОСПРИЯТИЕ
ЖИЗНЕННЫЙ ОПЫТ
ТВОРЧЕСКАЯ НАПРАВЛЕННОСТЬ УРОКОВ
МЕТОД ТВОРЧЕСКОГО ЧТЕНИЯ
ВНУТРЕННИЕ УСТАНОВКИ
ВООБРАЖЕНИЕ
ТВОРЧЕСКАЯ АКТИВНОСТЬ
СУБЪЕКТ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ
СОТВОРЧЕСТВО
SELF-DEVELOPMENT
INDIVIDUALLY SIGNIFICANT PERCEPTION
LIFE EXPERIENCE
CREATIVE ORIENTATION OF LESSONS
METHOD OF CREATIVE READING
INNER SETTINGS
IMAGINATION
CREATIVE ACTIVITY
ACTIVITY SUBJECT
CO-CREATION
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/18923
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=17953263
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2010. N 6 (85), ч. 2
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2010-85(2)-02.pdf275,33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.