Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/18593
Title: "Вечный праздник", или Мифология общества потребления
Other Titles: Eternal Holiday, or Consumer Society Mythology
Authors: Юрлова, С. В.
Yurlova, S. V.
Issue Date: 2010
Citation: Юрлова С. В. "Вечный праздник", или Мифология общества потребления / С. В. Юрлова // Известия Уральского государственного университета. Сер. 2, Гуманитарные науки. — 2010. — N 2 (76). — С. 15-22.
Abstract: Статья посвящена анализу проблемы существенной трансформация праздника под влиянием социокультурных изменений, происходящих в современном мире. Главным аспектом исследования выступает особенность бытования праздника в культуре общества потребления.
The article analyzes the problem of a considerable holiday transformation resulting from sociocultural changes in the modern world. The main aspect of the author's investigation is holiday peculiarities in the consumer society.
Keywords: ПРАЗДНИЧНОСТЬ
ПРАЗДНИК
СОВРЕМЕННАЯ МИФОЛОГИЯ
ОБЩЕСТВО ПОТРЕБЛЕНИЯ
FESTIVITY
HOLIDAY
MODERN MYTHOLOGY
CONSUMER SOCIETY
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/18593
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=15181267
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 2, Гуманитарные науки. 2010. N 2 (76)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 2. Гуманитарные науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurg-2010-76-02.pdf471,48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.