Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/94161
Title: Трансформация коммуникативной роли кинозрителя в современной культуре (на примере альтернативного киноплаката) : магистерская диссертация
Other Titles: Transformation of the communicative role of the moviegoer in modern culture (on the example of an alternative movie poster)
Authors: Анисимова, П. Р.
Anisimova, P. R.
metadata.dc.contributor.advisor: Лихачёва, Л. С.
Likhacheva, L. S.
Issue Date: 2020
Publisher: б. и.
Citation: Анисимова П. Р. Трансформация коммуникативной роли кинозрителя в современной культуре (на примере альтернативного киноплаката) : магистерская диссертация / П. Р. Анисимова ; Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б. Н. Ельцина, Уральский гуманитарный институт, Кафедра культурологии и социально-культурной деятельности. — Екатеринбург, 2020. — 191 с. — Библиогр.: с. 130-147 (155 назв.).
Abstract: Диссертация посвящена исследованию трансформации коммуникативной роли кинозрителя в современной культуре на примере альтернативного киноплаката. Автор анализирует процесс трансформации коммуникативной системы в результате цифровой революции, влияние цифровых технологий на художественный процесс создания киноплаката, а также историю и специфику феномена альтернативного киноплаката как особой формы участия кинозрителя в кинокоммуникационных процессах. В работе представлена разработанная концептуальная и содержательная составляющие проекта городского творческого лагеря для подростков «Киноклуб: 24х36» на базе Фотографического музея «Дом Метенкова». Эмпирической базой исследования выступили результаты проведенного социологического опроса, посвященного анализу социально-культурных практик современных кинозрителей и их отношения к киноплакату.
The dissertation is devoted to the study of the transformation of the communicative role of the moviegoer in modern culture on the example of an alternative movie poster. The author analyzes the process of transformation of the communication system as a result of the digital revolution, the impact of digital technologies on the artistic process of creating movie posters, as well as the history and specifics of the phenomenon of alternative movie posters as a special form of participation of the viewer in film communication processes. The paper presents the developed conceptual and content components of the project of the city creative camp for teenagers "Kinoklub: 24x36" on the Basis of the photographic Museum "Dom Metenkov". The empirical basis of the research is the results of a sociological survey devoted to the analysis of socio-cultural practices of modern moviegoers and their attitude to movie posters.
Keywords: МАГИСТЕРСКАЯ ДИССЕРТАЦИЯ
MASTER'S THESIS
КИНОПЛАКАТ
АЛЬТЕРНАТИВНЫЙ КИНОПЛАКАТ
ВИЗУАЛЬНАЯ КУЛЬТУРА
МАССОВАЯ КУЛЬТУРА
ЦИФРОВАЯ РЕВОЛЮЦИЯ
КИНОЗРИТЕЛЬ
MOVIE POSTERS
ALTERNATIVE MOVIE POSTERS
VISUAL CULTURE
POPULAR CULTURE
THE DIGITAL REVOLUTION
MOVIEGOER
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/94161
Access: Предоставлено автором на условиях простой неисключительной лицензии
License text: http://elar.urfu.ru/handle/10995/31613
Appears in Collections:Магистерские диссертации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
m_th_p.r.anisimova_2020.pdf4,49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.