Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/92769
Title: Ассимиляционное управление иностранными студентами в Китае: специфика и стратегии реализации
Other Titles: Assimilative Management for Foreign Students in China: Specifics and Strategies of Realization
Authors: Жэнь, Яньянь
Ren, Y.
Issue Date: 2020
Publisher: Издательство Уральского университета
Citation: Жэнь Яньянь. Ассимиляционное управление иностранными студентами в Китае: специфика и стратегии реализации / Яньянь Жэнь. — DOI 10.15826/umpa.2020.02.021 // Университетское управление: практика и анализ. — 2020. — Том 24. — № 2. — С. 157-166.
Abstract: Работа с иностранными студентами в Китае – это комплексная и сложная системная деятельность, включающая обучение этих студентов, управление ими, их обслуживание и другие аспекты. С ростом численности в китайских вузах иностранных студентов эта деятельность становится все более сложной, а ее задачи – все более обременительными. Ассимиляционное управление, базирующееся на сохранении специфики воспитания иностранных студентов, в некоторой степени эти проблемы смягчает. Цель данного исследования – выявить актуальную коннотацию ассимиляционного управления путем интерпретации соответствующей политики китайского правительства и определить направления и стратегии реализации в вузах ассимиляционного управления иностранными студентами. Основной задачей ассимиляционного управления является оптимизация распределения в вузах преподавательских, управленческих и сервисных ресурсов для повышения качества обучения и воспитания иностранных студентов. Автором анализируется 70-летняя практика управления иностранными студентами в китайских вузах, интерпретируется новейшая политика обучения и воспитания иностранных студентов и исследуются стратегии ее реализации.
Work with foreign students in China is comprehensive and complex. It includes teaching, management, providing services and other aspects. With the increasing number of foreign students in China, these problems are becoming more complicated and the tasks more and more burdensome. Assimilative management, based on maintaining the characteristics of education management for foreign students to some extent, alleviates this situation. The objective of this study is to identify the true connotation of assimilative management by interpreting the relevant policies of the Chinese government about foreign students in China and to find out ways and strategies of implementing assimilation management for foreign students in universities. The fundamental purpose of assimilative management is to optimize the allocation of university teaching, management and service resources, and ultimately improve the education quality for the foreign students. This paper analyzes the management practices of foreign students in Chinese universities for nearly 70 years, interprets the latest policies for foreign students in China and explores the strategies of implementing these policies.
Keywords: FOREIGN STUDENTS IN CHINA
ASSIMILATIVE MANAGEMENT
CHALLENGES AND SOLUTIONS
WAYS OF IMPLEMENTING ASSIMILATIVE MANAGEMENT
IMPLEMENTATION STRATEGY OF ASSIMILATIVE MANAGEMENT
ИНОСТРАННЫЕ СТУДЕНТЫ В КИТАЕ
АССИМИЛЯЦИОННОЕ УПРАВЛЕНИЕ
ПУТИ РЕАЛИЗАЦИИ АССИМИЛЯЦИОННОГО УПРАВЛЕНИЯ
СТРАТЕГИЯ РЕАЛИЗАЦИИ АССИМИЛЯЦИОННОГО УПРАВЛЕНИЯ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/92769
Access: Creative Commons Attribution License
License text: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
ISSN: 1999-6640
1999-6659
DOI: 10.15826/umpa.2020.02.021
Origin: Университетское управление: практика и анализ. 2020. Том 24. № 2
Appears in Collections:Университетское управление: практика и анализ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UM_2020_2_157-166.pdf965,35 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons