Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.urfu.ru/handle/10995/91652
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorDoroshenko, Yu. A.en
dc.contributor.authorStarikova, M. S.en
dc.contributor.authorSomina, I. V.en
dc.contributor.authorMalykhina, I. O.en
dc.contributor.authorДорошенко, Ю. А.ru
dc.contributor.authorСтарикова, М. С.ru
dc.contributor.authorСомина, И. В.ru
dc.contributor.authorМалыхина, И. О.ru
dc.date.accessioned2020-10-12T09:49:56Z-
dc.date.available2020-10-12T09:49:56Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationПовышение результативности высокотехнологичных компаний на основе взаимодействий с субъектами инновационной среды / Ю. А. Дорошенко, М. С. Старикова, И. В. Сомина, И. О. Малыхина. — DOI 10.17059/2019-4-24. — Текст : электронный // Экономика региона. — 2019. — Том 15, выпуск 4. — С. 1279-1293.ru
dc.identifier.issn2411-1406online
dc.identifier.issn2072-6414print
dc.identifier.otherhttps://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85078635351&doi=10.17059%2f2019-4-24&partnerID=40&md5=01205dc1f03ab19de75ecceb0187af26m
dc.identifier.otherWOS:000503421700024wos
dc.identifier.urihttp://elar.urfu.ru/handle/10995/91652-
dc.description.abstractCompetitive relations’ modification, digital space’s development, markets’ over-fragmentation, technological and economic convergences, complexity of search for market niches cause an increase in the volume and depth of interactions with representatives of the innovative environment for maintaining and strengthening the positions of market leaders. Primarily, this problem concerns high-tech companies, because they shape new markets and create products, satisfying latent needs. Increase in the volume of contacts arising from the establishment of the innovative production creates a problem of optimising business interactions as a condition for increasing the business’ efficiency. For solving this problem, the article summarises the theoretical and methodological aspects of shaping the effective portfolio of interactions between high-tech sector and entities of the innovative environment. Based on the regression analysis, we proved the low efficiency of Russian innovations in forming the opportunities for conquering world markets. We analysed the performance indicators of state programs and strategies. The analysis demonstrated a low level of the innovation leadership of Russian high-tech sector. Thus, it confirmed the hypothesis about the necessity of rationalising relationships and using substantiating models of cooperation between high-tech sector and entities of the innovative environment. We suggested a toolkit for assessing the enterprises’ efficiency and their dependence on the entities of the innovative environment. The toolkit is based on expert measurements using quantitative linguistic scales. We developed these scales as they simplify the procedure of identifying the mutual compliance, interest, satisfaction with the cooperation between high-tech companies and representatives of the innovative environment. Using the obtained methodology, we proposed the optimal structure of the four identified models of interaction between high-tech companies and the innovative environment. The models were named by analogy with the styles of modern dance (hustle, contemporary, lindy hop, zouk). The further research can focus on assessing sustainability and determining the life cycle of cooperation with entities of the innovative environment. © 2019 Institute of Economics, Ural Branch of the Russian Academy of Sciences. All rights reserved.en
dc.description.abstractОбобщены теоретические, практические и методические аспекты формирования эффективного портфеля взаимодействий компаний высокотехнологичного сектора с субъектами инновационной среды. Предложен подход к измерению результативности деловых взаимодействий, основанный на выделении и экспертной оценки показателей кросс-соответствия, взаимной заинтересованности, ожидаемой удовлетворенности складывающимися отношениями. Приведена матрица, в которой сгруппированы модели взаимодействия компаний с субъектами инновационной среды. Разработаны шаблонные варианты управленческих решений.ru
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoruen
dc.publisherInstitute of Economics, Ural Branch of the Russian Academy of Sciencesen
dc.publisherИнститут экономики Уральского отделения РАНru
dc.relation.ispartofЭкономика региона. 2019. Том 15, выпуск 4ru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.subjectBUSINESS INTERACTIONSen
dc.subjectDEPENDENCE ON A PARTNERen
dc.subjectENTITIES OF THE INNOVATIVE ENVIRONMENTen
dc.subjectHIGH-TECH SECTORen
dc.subjectHIGH-TECH SECTOR EFFICIENCYen
dc.subjectINNOVATIVE ENVIRONMENTen
dc.subjectINTERACTION EFFICIENCYen
dc.subjectINTERACTION MODELen
dc.subjectNETWORK STRUCTURESen
dc.subjectOPTIMISATION OF INTER-COMPANY RELATIONSen
dc.subjectPARTNERSHIP IN THE INNOVATION SPHEREen
dc.subjectPORTFOLIO OF INTERACTIONSen
dc.subjectSATISFACTION WITH COOPERATIONen
dc.titleПовышение результативности высокотехнологичных компаний на основе взаимодействий с субъектами инновационной средыru
dc.title.alternativeIncreasing the efficiency of high-tech companies based on interactions with the entities of the innovative environmenten
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.identifier.doi10.17059/2019-4-24-
dc.identifier.scopus85078635351-
local.description.firstpage1279-
local.description.lastpage1293-
local.issue4-
local.volume15-
dc.identifier.wos000503421700024-
local.identifier.eid2-s2.0-85078635351-
Располагается в коллекциях:Economy of Regions

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
2019_15_4_024.pdf402,07 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.