Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/86598
Title: Применение интеллектуальных технологий для подбора магистерской программы на основании предпочтений студента : магистерская диссертация
Other Titles: The use of intelligent technologies for the selection of a master's program based on student preferences
Authors: Мохова, М. К.
Mokhova, M. K.
metadata.dc.contributor.advisor: Збыковский, К. В.
Zbykovskiy, K. V.
Issue Date: 2020
Publisher: б. и.
Citation: Мохова М. К. Применение интеллектуальных технологий для подбора магистерской программы на основании предпочтений студента : магистерская диссертация / М. К. Мохова ; Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б. Н. Ельцина, Институт экономики и управления, Кафедра моделирования управляемых систем. — Екатеринбург, 2020. — 107 c. — Библиогр.: с. 90-96 (76 назв.).
Abstract: In the first section, the concept of a marketing complex and its significance for the company's activities are revealed, the main advantages and disadvantages of using intelligent technologies in marketing are described, and the problem of finding an effective channel for attracting customers is revealed and updated. The second section describes the industry of higher professional education, provides a comparative analysis of the channels for attracting applicants, and describes the channels used. Examples of the use of chatbot technology for business process automation are presented, the activities and structure of the Department of MUS Urfu are developed and described, the AS-IS model is created, which highlights the problem of choosing the most effective channel for attracting applicants, and then the TO-BE model is created. The third section is composed of Charter and project plan for creating a chat bot to attract students to the graduate program of the Department of the ICC, Urfa, analyzed competitive advantages and possible threats of the project, written marketing and organizational plans for the project calculation of the economic efficiency of the project, step by step described the process of project implementation. The terms of reference for development, the algorithm and screenshots of the development process, according to the planning, are given in appendices 1-4.
В работе приведено описание отрасли высшего профессионального образования, произведён сравнительный анализ каналов привлечения абитуриентов, описаны применяемые каналы. Представлены примеры применения технологии чат-бот для автоматизации бизнес-процессов, разработана и описана деятельность и структура кафедры МУС УрФУ, создана модель AS-IS, в которой выделена проблема, заключающаяся в выборе наиболее эффективного канала привлечения абитуриентов, далее создана модель TO-BE. Составлены устав и план проекта по созданию чат-бота для привлечения абитуриентов на программу магистратуры кафедры МУС УрФУ, проанализированы конкурентные преимущества и возможные угрозы проекта, составлен маркетинговый и организационный планы проекта, произведён расчёт экономической эффективности проекта, поэтапно описан процесс реализации проекта.
Keywords: MASTER'S THESIS
INFORMATION TECHNOLOGY
COMPETITIVE ADVANTAGES
HIGHER EDUCATION
MASTER'S PROGRAM
CHAT BOT
SERVICE
CUSTOMER FOCUS
МАГИСТЕРСКАЯ ДИССЕРТАЦИЯ
ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
КОНКУРЕНТНЫЕ ПРЕИМУЩЕСТВА
ВЫСШЕЕ ОБРАЗОВАНИЕ
МАГИСТРАТУРА
ЧАТ-БОТ
СЕРВИС
КЛИЕНТООРИЕНТИРОВАННОСТЬ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/86598
Access: Предоставлено автором на условиях простой неисключительной лицензии
License text: http://elar.urfu.ru/handle/10995/31613
Appears in Collections:Магистерские диссертации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
m_th_m.k.mokhova_2020.pdf2,04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.