Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/86104
Title: | IMPACT OF DIGITALIZATION: TRANSFORMING EMPLOYMENT AND EDUCATION |
Other Titles: | Влияние диджитализации: трансформация занятости и образования |
Authors: | Миах, М. Р. Miah, Md. Rasel |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Издательство Уральского университета |
Citation: | Миах М. Р. Влияние диджитализации: трансформация занятости и образования / М. Р. Миах. — Текст : непосредственный // Стратегии развития социальных общностей, институтов и территорий : материалы VI Международной научно-практической конференции (Екатеринбург, 27-28 апреля 2020 г.) : в двух томах. — Издательство Уральского университета : Екатеринбург , 2020. — Т. 2. — С. 127-133. |
Abstract: | This paper investigates the influence of digitalization: transforming employment and education. Digital learning system through educational institutions and technical training centers influence the work process of individuals and enterprises. This study examines the qualitative research methodology. Digitalization transformation influences on the cognitive skills of the workers, employees, and learners. The Digital learning platform increases the strengths of the learners while dealing with the change of the working process of the technology in the work-ing life. Human interactions in this work-life process the digitalization transformation. Digitalization helps individuals and enterprises monitor and assess the actual effects of technological advancements. Cognitive skills of individuals influence the digitalized working life dealing with technological digitalization. A growing number of knowledge of individuals makes the process of the digitalization transformation effective. In this digitalized world, individuals consume information and produce highly sensitive data for the better of the country. Technological innovations create new opportunities for nations, individuals, and firms, even inventing threats as well. В данной статье исследуется влияние цифровизации на трансформацию занятости и образования. Цифровая система обучения через образовательные учреждения и центры технической подготовки влияет на рабочий процесс физических лиц и предприятий. Цифровизация влияет на когнитивные навыки рабочих, служащих и учащихся. Цифровые обучающие платформы увеличивают сильные стороны обучающихся, а также влияют на изменение технологии рабочего процесса. Цифровизация помогает отдельным лицам и предприятиям отслеживать и оценивать фактические последствия технологических достижений. Однако технологические инновации создают не только новые возможности для стран, отдельных людей и фирм, но и новые угрозы. |
Keywords: | ДИДЖИТАЛИЗАЦИЯ ТРАНСФОРМАЦИЯ ЗАНЯТОСТЬ ОБРАЗОВАНИЕ DIGITALIZATION TRANSFORMATION EMPLOYMENT EDUCATION |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/86104 |
Conference name: | VI Международная научно-практическая конференция «Стратегии развития социальных общностей, институтов и территорий» |
Conference date: | 27.04.2020-28.04.2020 |
ISBN: | 978-5-7996-3052-2 978-5-7996-3054-6 (Т. 2) |
Origin: | Стратегии развития социальных общностей, институтов и территорий. Т. 2. — Екатеринбург, 2020 |
Appears in Collections: | Конференции, семинары, сборники |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-7996-3054-6_2020_029.pdf | 97,1 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.