Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/85229
Title: Можно ли научить предпринимательству: факторы формирования предпринимательских намерений студентов
Other Titles: Can We Teach an Entrepreneur: Factors That Form Students’ Entrepreneur Intentions
Authors: Шафранская, И. Н.
Shafranskaya, I. N.
Issue Date: 2019
Publisher: Издательство Уральского университета
Citation: Шафранская И. Н. Можно ли научить предпринимательству: факторы формирования предпринимательских намерений студентов / И. Н. Шафранская. — Текст : непосредственный // Университетское управление: практика и анализ. — 2019. — Том 23. — № 3. — С. 79-93.
Abstract: This paper presents an investigation of factors that form students’ entrepreneurship intentions. The purpose of the article is to empirically estimate the influence of these factors with special interest to education among them. On the basis of the previous research, but extended with the factor of mass media, a model of entrepreneurial intentions formation is proposed. To estimate the model, survey data within a poll among HSE – Perm students learning entrepreneurshiporiented subjects have been collected, the suggested factors being estimated with the help of structural modeling. As a result for the sample, education influence is not statistically significant, while media are. In order to conclude, the influence of these and other factors is regarded as the foundation of educational solutions aimed at forming students’ entrepreneurial intentions.
В данной статье представлено исследование факторов, формирующих предпринимательские намерения студентов. Цель работы заключается в том, чтобы эмпирически оценить воздействие этих факторов и определить, какова среди них роль образования. На основе анализа предыдущих исследований автором предложена модель формирования предпринимательских намерений, дополненная таким фактором, как влияние медиа. По данным опроса студентов НИУ ВШЭ – Пермь, изучающих пул дисциплин по предпринимательству, с помощью структурного моделирования проведена оценка предлагаемых факторов. В результате выявлено, что образование не оказывает статистически значимого влияния на предпринимательские намерения опрошенных, в то время как медиа значимо воздействует на них. Эти и другие полученные оценки влияния факторов рассмотрены через призму создания образовательных программ, проектов и курсов, посвященных предпринимательству, но учитывающих весь спектр факторов, формирующих предпринимательские намерения студентов.
Keywords: ENTREPRENEURIAL INTENTION
ENTREPRENEURIAL EDUCATION
STUDENTS’ ENTREPRENEURSHIP
ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬСКИЕ НАМЕРЕНИЯ
ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
СТУДЕНЧЕСКОЕ ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬСТВО
URI: http://hdl.handle.net/10995/85229
Access: Creative Commons Attribution License
License text: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
ISSN: 1999-6640
1999-6659
DOI: 10.15826/umpa.2019.03.021
Origin: Университетское управление: практика и анализ. 2019. Том 23. № 3
Appears in Collections:Университетское управление: практика и анализ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UM_2019_3_79-93.pdf1,07 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons