Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.urfu.ru/handle/10995/85208
Название: Measuring university engagement
Другие названия: Измерение вовлеченности университета
Авторы: Кочетков, Д. М.
Садеков, Н. Х.
Гудкова, И. А.
Kochetkov, D. M.
Sadekov, N. K.
Gudkova, I. A.
Дата публикации: 2019
Издатель: Издательство Уральского университета
Библиографическое описание: Кочетков Д. М. Измерение вовлеченности университета / Д. М. Кочетков, Н. Х. Садеков, И. А. Гудкова. — Текст : непосредственный // Университетское управление: практика и анализ. — 2019. — Том 23. — № 5. — С. 75-84.
Аннотация: This article presents a model for the evaluation of scientific research output from the standpoint of university engagement with the socio-economic environment based on a scientometric analysis of topical areas. The primary aim was to examine various interrelations between conventional and alternative scientometric indicators that most clearly reflect the relationship between universities, industry and society. Three countries and five topical research areas were chosen as the object of the study. A comparative analysis showed that conventional scientometric indicators correlate quite well with the indicators of social and commercial relevance of scientific research. However, since this relationship was not observed in the case of Brazil, an assumption was made about the influence of the national and disciplinary context. The evaluation of university engagement cannot be performed based exclusively on quantitative indicators, thus requiring qualitative assessment, e. g. peer review.
Измерение вовлеченности университета.
Ключевые слова: UNIVERSITY ENGAGEMENT
ENGAGED UNIVERSITY
THIRD MISSION
COMMUNITY ENGAGEMENT
SCIENTOMETRIC INDICATORS
PEER REVIEW
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/85208
Условия доступа: Creative Commons Attribution License
Текст лицензии: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
ISSN: 1999-6640
1999-6659
DOI: 10.15826/umpa.2019.05.043
Сведения о поддержке: The reported study was funded by RFBR, project number18-00-01040 (18–00–01685) (recipients Dmitry Kochetkov & Nail Sadekov). The reported study was funded by RFBR, project number 18–00–01555(18–00–01685) (recipient Irina Gudkova).
Источники: Университетское управление: практика и анализ. 2019. Том 23. № 5
Располагается в коллекциях:Университетское управление: практика и анализ

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
UM_2019_5_75-84.pdf1,36 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Лицензия на ресурс: Лицензия Creative Commons Creative Commons