Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.urfu.ru/handle/10995/85208
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorКочетков, Д. М.ru
dc.contributor.authorСадеков, Н. Х.ru
dc.contributor.authorГудкова, И. А.ru
dc.contributor.authorKochetkov, D. M.en
dc.contributor.authorSadekov, N. K.en
dc.contributor.authorGudkova, I. A.en
dc.date.accessioned2020-06-21T17:44:26Z-
dc.date.available2020-06-21T17:44:26Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationКочетков Д. М. Измерение вовлеченности университета / Д. М. Кочетков, Н. Х. Садеков, И. А. Гудкова. — Текст : непосредственный // Университетское управление: практика и анализ. — 2019. — Том 23. — № 5. — С. 75-84.ru
dc.identifier.issn1999-6640-
dc.identifier.issn1999-6659-
dc.identifier.urihttp://elar.urfu.ru/handle/10995/85208-
dc.description.abstractThis article presents a model for the evaluation of scientific research output from the standpoint of university engagement with the socio-economic environment based on a scientometric analysis of topical areas. The primary aim was to examine various interrelations between conventional and alternative scientometric indicators that most clearly reflect the relationship between universities, industry and society. Three countries and five topical research areas were chosen as the object of the study. A comparative analysis showed that conventional scientometric indicators correlate quite well with the indicators of social and commercial relevance of scientific research. However, since this relationship was not observed in the case of Brazil, an assumption was made about the influence of the national and disciplinary context. The evaluation of university engagement cannot be performed based exclusively on quantitative indicators, thus requiring qualitative assessment, e. g. peer review.en
dc.description.abstractИзмерение вовлеченности университета.ru
dc.description.sponsorshipThe reported study was funded by RFBR, project number18-00-01040 (18–00–01685) (recipients Dmitry Kochetkov & Nail Sadekov). The reported study was funded by RFBR, project number 18–00–01555(18–00–01685) (recipient Irina Gudkova).en
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoenen
dc.publisherИздательство Уральского университетаru
dc.relation.ispartofУниверситетское управление: практика и анализ. 2019. Том 23. № 5ru
dc.rightsCreative Commons Attribution Licenseen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/-
dc.subjectUNIVERSITY ENGAGEMENTen
dc.subjectENGAGED UNIVERSITYen
dc.subjectTHIRD MISSIONen
dc.subjectCOMMUNITY ENGAGEMENTen
dc.subjectSCIENTOMETRIC INDICATORSen
dc.subjectPEER REVIEWen
dc.titleMeasuring university engagementen
dc.title.alternativeИзмерение вовлеченности университетаru
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.identifier.doi10.15826/umpa.2019.05.043-
local.description.firstpage75-
local.description.lastpage84-
local.issue5-
local.volume23-
local.fund.rffi18-00-01040-
local.fund.rffi18-00-01685-
local.fund.rffi18-00-01555-
Располагается в коллекциях:Университетское управление: практика и анализ

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
UM_2019_5_75-84.pdf1,36 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Лицензия на ресурс: Лицензия Creative Commons Creative Commons