Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/85204
Название: | Universities’ Policy of Supporting Students in Academically Diverse Environment |
Другие названия: | Политика университетов по поддержке студентов в условиях академической неоднородности |
Авторы: | Загирова, Ф. Р. Фрумин, И. Д. Zagirova, F. R. Froumin, I. D. |
Дата публикации: | 2019 |
Издатель: | Издательство Уральского университета |
Библиографическое описание: | Загирова Ф. Р. Политика университетов по поддержке студентов в условиях академической неоднородности / Ф. Р. Загирова, И. Д. Фрумин. — Текст : непосредственный // Университетское управление: практика и анализ. — 2019. — Том 23. — № 5. — С. 31-42. |
Аннотация: | The aim of this work is to review and analyse the support and development practices for students based on their educational background and academic performance. The increasingly widespread concept of a responsible university involves an opportunity to close or make smaller the gap between academically diversifi ed students. Thus, the purpose is to systematise the practice of working with both low and high-achieving students and assess the possibilities for improving the quality and effectiveness of this work. The analysis regarding existing practices of Russian and international universities is based on the literature review of more than 1600 sources. The review provides identifi cation, comparison and systematisation of common practices used by departments and universities rather than individual teachers. A classifi cation of practices at the stages of identifying, developing and evaluating low and high-achieving students is proposed. Recommendations are formulated for expanding the support and development of students under the conditions of academic diversity and for improving the quality and effectiveness of the educational process. Политика университетов по поддержке студентов в условиях академической неоднородности. |
Ключевые слова: | ACADEMIC DIVERSITY STUDENT SUPPORT DEVELOPMENT PRACTICES HIGH-ACHIEVING STUDENTS LOW-ACHIEVING STUDENTS INTERNATIONAL EXPERIENCE RUSSIAN EXPERIENCE |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/85204 |
Условия доступа: | Creative Commons Attribution License |
Текст лицензии: | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
ISSN: | 1999-6640 1999-6659 |
DOI: | 10.15826/umpa.2019.05.039 |
Источники: | Университетское управление: практика и анализ. 2019. Том 23. № 5 |
Располагается в коллекциях: | Университетское управление: практика и анализ |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
UM_2019_5_31-42.pdf | 453,02 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Лицензия на ресурс: Лицензия Creative Commons