Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.urfu.ru/handle/10995/85204
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorЗагирова, Ф. Р.ru
dc.contributor.authorФрумин, И. Д.ru
dc.contributor.authorZagirova, F. R.en
dc.contributor.authorFroumin, I. D.en
dc.date.accessioned2020-06-21T17:44:25Z-
dc.date.available2020-06-21T17:44:25Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationЗагирова Ф. Р. Политика университетов по поддержке студентов в условиях академической неоднородности / Ф. Р. Загирова, И. Д. Фрумин. — Текст : непосредственный // Университетское управление: практика и анализ. — 2019. — Том 23. — № 5. — С. 31-42.ru
dc.identifier.issn1999-6640-
dc.identifier.issn1999-6659-
dc.identifier.urihttp://elar.urfu.ru/handle/10995/85204-
dc.description.abstractThe aim of this work is to review and analyse the support and development practices for students based on their educational background and academic performance. The increasingly widespread concept of a responsible university involves an opportunity to close or make smaller the gap between academically diversifi ed students. Thus, the purpose is to systematise the practice of working with both low and high-achieving students and assess the possibilities for improving the quality and effectiveness of this work. The analysis regarding existing practices of Russian and international universities is based on the literature review of more than 1600 sources. The review provides identifi cation, comparison and systematisation of common practices used by departments and universities rather than individual teachers. A classifi cation of practices at the stages of identifying, developing and evaluating low and high-achieving students is proposed. Recommendations are formulated for expanding the support and development of students under the conditions of academic diversity and for improving the quality and effectiveness of the educational process.en
dc.description.abstractПолитика университетов по поддержке студентов в условиях академической неоднородности.ru
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoenen
dc.publisherИздательство Уральского университетаru
dc.relation.ispartofУниверситетское управление: практика и анализ. 2019. Том 23. № 5ru
dc.rightsCreative Commons Attribution Licenseen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/-
dc.subjectACADEMIC DIVERSITYen
dc.subjectSTUDENT SUPPORTen
dc.subjectDEVELOPMENT PRACTICESen
dc.subjectHIGH-ACHIEVING STUDENTSen
dc.subjectLOW-ACHIEVING STUDENTSen
dc.subjectINTERNATIONAL EXPERIENCEen
dc.subjectRUSSIAN EXPERIENCEen
dc.titleUniversities’ Policy of Supporting Students in Academically Diverse Environmenten
dc.title.alternativeПолитика университетов по поддержке студентов в условиях академической неоднородностиru
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.identifier.doi10.15826/umpa.2019.05.039-
local.description.firstpage31-
local.description.lastpage42-
local.issue5-
local.volume23-
Располагается в коллекциях:Университетское управление: практика и анализ

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
UM_2019_5_31-42.pdf453,02 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Лицензия на ресурс: Лицензия Creative Commons Creative Commons