Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.urfu.ru/handle/10995/82893
Название: Physical and Augmented Reality As Elements of Visual Culture: Proportions in Educational Products for Persons with ASD
Авторы: Bystrova, T. J.
Tokarskaya, L. V.
Дата публикации: 2020
Издатель: Knowledge E
Библиографическое описание: Bystrova T. J. Physical and Augmented Reality As Elements of Visual Culture: Proportions in Educational Products for Persons with ASD / T. J. Bystrova, L. V. Tokarskaya // International Scientific Conference "Man in the world of culture: problems of science and education" (Ekaterinburg, Russia, 26–27 April, 2019). – Dubai : Knowledge E, 2020. – KnE Social Sciences, 4 (5). – pp. 133-137. – DOI 10.18502/kss.v4i5.6531
Аннотация: This article raises the question of the impossibility of standardized use of augmented reality technologies in the educational process. This approach changes the status of augmented reality and transforms it into a phenomenon of visual culture. The authors represent a hypothetical ratio of physical and augmented realities in educational products for people with autism spectrum disorders (ASD), considering their needs, behavioral patterns and states. The proportion is based on the authors’ advanced research.
Ключевые слова: AUGMENTED REALITY
VISUAL CULTURE
EDUCATION
EDUCATIONAL PRODUCT
NEEDS
AUTISM SPECTRUM DISORDERS
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/82893
Условия доступа: Creative Commons Attribution License
Текст лицензии: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Конференция/семинар: International Scientific Conference "Man in the world of culture: problems of science and education"
Дата конференции/семинара: 26.04.2019-27.04.2019
ISSN: 2518-668X
DOI: 10.18502/kss.v4i5.6531
Источники: International Scientific Conference "Man in the world of culture: problems of science and education". — Ekaterinburg, 2020
Располагается в коллекциях:Междисциплинарные конференции, семинары, сборники

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
10.18502_kss.v4i5.6531.pdf243,24 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Лицензия на ресурс: Лицензия Creative Commons Creative Commons