Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/80657
Title: Особенности обучения говорению на английском языке студентов творческих специальностей в учреждениях среднего профессионального образования : магистерская диссертация
Other Titles: Peculiarities of teaching speaking part of English language to students studying creative specialties in secondary vocational education institutions
Authors: Гачегова, М. О.
Gachegova, M. O.
metadata.dc.contributor.advisor: Учурова, С. А.
Uchurova, S. A.
Issue Date: 2020
Citation: Гачегова М. О. Особенности обучения говорению на английском языке студентов творческих специальностей в учреждениях среднего профессионального образования : магистерская диссертация / М. О. Гачегова ; Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б. Н. Ельцина, Уральский гуманитарный институт, Кафедра иностранных языков и перевода. — Екатеринбург, 2020. — 146 с. — Библиогр.: с. 68-74 (70 назв.).
Abstract: This master's thesis study is devoted to the features of teaching speaking students of creative specialties. The structure of the work consists of two chapters: theoretical and practical. The theoretical part discusses the main directions in teaching students to speak at non-linguistic faculties, age and psychological characteristics of students in secondary vocational education institutions and the most common methods and techniques for teaching speaking. The second chapter on the basis of the educational-methodical complex of exercises for teaching speaking of this group of students is described, created in addition to the main textbook. Experimental-search proved the effectiveness of using such a manual in English lessons for students of creative specialties, such as music and acting. Some provisions of the dissertation research are presented and published in the scientific article "The possibilities of musical art in mastering the English language by students of creative specialties" in the scientific journal "Meridian" under the editorship of Yu. I. Zhegusov in January 2020.
Данное магистерское диссертационное исследование посвящено особенностям обучения говорению студентов творческих специальностей. Структура работы состоит из двух глав: теоретической и практической. В теоретической части рассматриваются основные направления в обучении говорению студентов на неязыковых факультетах, возрастные и психологические особенности обучающихся учреждений среднего профессионального образования и наиболее распространенные методы и приемы по обучении говорению. Во второй главе на основе описывается учебно-методический комплекс упражнений на обучение говорению данной группы студентов, созданный в дополнение к основному учебнику. Опытно-поисковым путем доказана эффективность использования такого пособия на уроках английского языка у студентов творческих специальностей, таких как музыка и актерское мастерство. Некоторые положения диссертационного исследования представлены и опубликованы в научной статье «Возможности музыкального искусства в освоении английского языка студентами творческих специальностей» в научном журнале «Меридиан» под ред. Ю. И. Жегусова в январе 2020 года.
Keywords: MASTER'S THESIS
TEACHING A FOREIGN LANGUAGE AT NON-LINGUISTIC FACULTIES
TEACHING SPEAKING IN ENGLISH
PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL FEATURES OF STUDENTS OF CREATIVE SPECIALTIES
МАГИСТЕРСКАЯ ДИССЕРТАЦИЯ
ОБУЧЕНИЕ ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ НА НЕЯЗЫКОВЫХ ФАКУЛЬТЕТАХ
ОБУЧЕНИЕ ГОВОРЕНИЮ НА АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ СТУДЕНТОВ ТВОРЧЕСКИХ СПЕЦИАЛЬНОСТЕЙ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/80657
Access: Предоставлено автором на условиях простой неисключительной лицензии
License text: http://elar.urfu.ru/handle/10995/31613
Appears in Collections:Магистерские диссертации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
m_th_m.o.gachegova_2020.pdf3,83 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.