Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.urfu.ru/handle/10995/75196
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorKiselev, S. Y.en
dc.contributor.authorLvova, O. A.en
dc.contributor.authorGliga, T.en
dc.contributor.authorBakushkina, N. I.en
dc.contributor.authorSuleimanova, E. V.en
dc.contributor.authorGrishina, K. I.en
dc.contributor.authorBaranov, D. A.en
dc.contributor.authorKsenofontova, O. L.en
dc.contributor.authorMartirosyan, S. V.en
dc.contributor.authorКиселев, С. Ю.ru
dc.contributor.authorЛьвова, О. А.ru
dc.contributor.authorГлига, Т.ru
dc.contributor.authorБакушкина, Н. И.ru
dc.contributor.authorСулейманова, Е. В.ru
dc.contributor.authorГришина, К. И.ru
dc.contributor.authorБаранов, Д. А.ru
dc.contributor.authorКсенофонтова, О. Л.ru
dc.contributor.authorМартиросян, С. В.ru
dc.date.accessioned2019-07-22T06:44:13Z-
dc.date.available2019-07-22T06:44:13Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationОценка развития нейрокогнитивных функций у недоношенных детей первого года жизни с помощью шкалы Бейли / С. Ю. Киселев, О. А. Львова, Т. Глига и др. // Журнал неврологии и психиатрии им. C.C. Корсакова. — 2016. — Т. 116. — №. 4. — С. 62-67.ru
dc.identifier.issn1997-7298-
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.17116/jnevro20161163262-67pdf
dc.identifier.other1good_DOI
dc.identifier.other47c4d0d1-4645-4836-a295-5cc45d2a12b7pure_uuid
dc.identifier.otherhttp://www.scopus.com/inward/record.url?partnerID=8YFLogxK&scp=85006257758m
dc.identifier.urihttp://elar.urfu.ru/handle/10995/75196-
dc.description.abstractObjective. To reveal the differences in neurocognitive development in premature infants and full-term infants in the first year of life. Material and methods. The participants were 17 premature infants and 16 sex- and age-matched healthy full-term infants. The gestational age of preterm infants was between 28 and 36 weeks. The Bayley Scales of Infant Development 3rd Edition were used to evaluate neurocognitive abilities in infants. ANCOVA with age as a covariate was used. Results and conclusion. Preterm infants performed significantly (p≤0.05) worse than the full-term infants on cognitive scale, receptive language, gross motor and fine motor scales. No significant differences were found between preterm and full-term infants on the expressive language scale. Twoway ANOVA revealed no significant (p≤0.05) differences between female premature infants and full-term female infants on the gross motor scale in comparison to male infants. It has been proposed that the prematurity has a specific, but not a global, negative effect on the neurocognitive development in the first year of life with the gender effect on the development of gross motor skills. © 2016, Media Sphera. All rights reserved.en
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoruen
dc.publisherMedia Sphera Publishing Houseen
dc.publisherИздательство «Медиа Сфера»ru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.sourceZhurnal Nevrologii i Psihiatrii imeni S.S. Korsakovaen
dc.sourceЖурнал неврологии и психиатрии им. C.C. Корсаковаru
dc.subjectBAYLEY SCALES OF INFANT DEVELOPMENT IIIen
dc.subjectNEUROCOGNITIVE DEVELOPMENTen
dc.subjectPREMATURE INFANTSen
dc.subjectARTICLEen
dc.subjectBAYLEY SCALES OF INFANT DEVELOPMENTen
dc.subjectCLINICAL ARTICLEen
dc.subjectCOGNITIONen
dc.subjectCOMPARATIVE STUDYen
dc.subjectCONTROLLED STUDYen
dc.subjectFEMALEen
dc.subjectGESTATIONAL AGEen
dc.subjectHUMANen
dc.subjectINFANTen
dc.subjectLANGUAGE ABILITYen
dc.subjectMALEen
dc.subjectMOTOR PERFORMANCEen
dc.subjectPREMATURITYen
dc.subjectCASE CONTROL STUDYen
dc.subjectCHILD DEVELOPMENTen
dc.subjectNEWBORNen
dc.subjectCASE-CONTROL STUDIESen
dc.subjectCHILD DEVELOPMENTen
dc.subjectFEMALEen
dc.subjectHUMANSen
dc.subjectINFANTen
dc.subjectINFANT, NEWBORNen
dc.subjectINFANT, PREMATUREen
dc.subjectMALEen
dc.titleОценка развития нейрокогнитивных функций у недоношенных детей первого года жизни с помощью шкалы Бейлиru
dc.title.alternativeThe assessment of neurocognitive functions in premature infants in the first year of life using Bayley Scalesen
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.identifier.rsi26330626-
dc.identifier.doi10.17116/JNEVRO20161163262-67-
dc.identifier.scopus85006257758-
local.affiliationUral Federal University named after the first President of Russia B.N. Yeltsin, Yekaterinburg, Russian Federationen
local.affiliationCenter for Brain and Cognitive Development, University of London, Birkbeck, United Kingdomen
local.affiliationChildren City Clinical Hospital № 10, Yekaterinburg, Russian Federationen
local.contributor.employeeКиселев Сергей Юрьевичru
local.contributor.employeeЛьвова Ольга Александровнаru
local.contributor.employeeБакушкина Надежда Игоревнаru
local.contributor.employeeСулейманова Екатерина Валерьевнаru
local.contributor.employeeКунникова Ксения Игоревнаru
local.description.firstpage62-
local.description.lastpage67-
local.issue4-
local.volume116-
local.identifier.pure1393143-
local.identifier.eid2-s2.0-85006257758-
Располагается в коллекциях:Научные публикации ученых УрФУ, проиндексированные в SCOPUS и WoS CC

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
10.17116-jnevro20161163262-67.pdf175,18 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.