Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/74390
Title: | Модели интертекстуальности в книге «Мелика» С. Завьялова (2003): рецепция античности |
Other Titles: | Models of Intertextuality in the Book “Melica” of S. Zavyalov 2003: Reception of Antiquity |
Authors: | Кузнецова, М. В. Kuznetsova, M. V. |
metadata.dc.contributor.advisor: | Верина, У. Ю. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | УрФУ |
Citation: | Кузнецова М. В. Модели интертекстуальности в книге «Мелика» С. Завьялова (2003): рецепция античности / М. В. Кузнецова // INIТIUM. Художественная литература: опыт современного прочтения: сборник статей молодых ученых. — Екатеринбург: УРФУ, 2019. — С. 191-194. |
Abstract: | В статье рассматриваются модели интертекстуальности в книге современного поэта и филолога С. А. Завьялова «Мелика» (2003): собственно интертекстуальность, паратекстуальность, метатекстуальность, архитекстуальность. Описываются средства их выражения и особенности функционирования. Основное внимание уделяется отражающейся в интертекстуальных элементах рецепции античности. The article considers the models of intertextuality in a 2003 book “Melika” of contemporary poet and philologist S. Zavyalov: intertextuality, paratextuality, metatextuality, architextuality. It is describes the means of their expression and features of functioning. The main attention is paid to the perception of antiquity reflected in intertextual elements. |
Keywords: | СОБСТВЕННО ИНТЕРТЕКСТУАЛЬНОСТЬ ПАРАТЕКСТУАЛЬНОСТЬ МЕТАТЕКСТУАЛЬНОСТЬ АРХИТЕКСТУАЛЬНОСТЬ РЕЦЕПЦИЯ АНТИЧНОСТИ INTERTEXTUALITY PARATEXTUALITY METATEXTUALITY ARCHITEXTUALITY RECEPTION OF ANTIQUITY |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/74390 |
RSCI ID: | https://elibrary.ru/item.asp?id=39282449 |
Origin: | INIТIUM. Художественная литература: опыт современного прочтения. — Екатеринбург, 2019 |
Appears in Collections: | Конференции, семинары, сборники |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
initium_2019_48.pdf | 737,76 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.