Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/74381
Title: | «Наблюдатель» и характер его точки зрения в поэзии О. Мандельштама 1930-х годов |
Other Titles: | “Observer” and the Features of his Point of View in O. Mandelstam's Poetry of the 1930s |
Authors: | Гоголева, И. О. Gogoleva, I. O. |
metadata.dc.contributor.advisor: | Снигирева, Т. А. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | УрФУ |
Citation: | Гоголева И. О. «Наблюдатель» и характер его точки зрения в поэзии О. Мандельштама 1930-х годов / И. О. Гоголева // INIТIUM. Художественная литература: опыт современного прочтения: сборник статей молодых ученых. — Екатеринбург: УРФУ, 2019. — С. 152-155. |
Abstract: | В данной статье представлен анализ точки зрения лирического субъекта в поэзии позднего Мандельштама: что оказывается в центре внимания лирического субъекта и каким представлен мир в данных стихотворениях. Обращается внимание на функционирование местоимений первого и второго лица. Уточняются и дополняются выводы исследователей-предшественников. This article presents an analysis of the point of view of the lyrical subject in the poetry of the late Mandelstam. It is considered what is the focus of the lyrical subject and how the world is represented in these poems. Attention is drawn to the functioning of the pronouns of the first and second person. The conclusions of other researchers are specified and supplemented. |
Keywords: | НАБЛЮДАТЕЛЬ ЛИРИЧЕСКИЙ СУБЪЕКТ ТОЧКА ЗРЕНИЯ ПОЗДНИЙ МАНДЕЛЬШТАМ ПОЭЗИЯ МАНДЕЛЬШТАМА OBSERVER LYRICAL SUBJECT POINT OF VIEW LATE MANDELSTAM MANDELSTAM'S POETRY |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/74381 |
RSCI ID: | https://elibrary.ru/item.asp?id=39281624 |
Origin: | INIТIUM. Художественная литература: опыт современного прочтения. — Екатеринбург, 2019 |
Appears in Collections: | Конференции, семинары, сборники |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
initium_2019_39.pdf | 737,45 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.