Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/74051
Title: | Проектное мышление: основные признаки и этапы развития |
Other Titles: | PROJECT THINKING: BASIC FEATURES AND STAGES OF DEVELOPMENT |
Authors: | Медведев, В. А. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | ИТОО УрФУ |
Citation: | Медведев В. А. Проектное мышление: основные признаки и этапы развития / В. А. Медведев // Глобальная конференция по технологиям в образовании EdCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе — 2019 : сборник статей участников конференции (Екатеринбург, 24-26 апреля). — Екатеринбург: ИТОО УрФУ, 2019. — С. 102-107. |
Abstract: | The focus of the paper is related to the phenomenon of project thinking and its genesis, that is necessary for understanding contemporary trends of project making development. The main result of the research is subtracting two paradigms of project activities, one of which gradually replaces the other, imposing qualitatively new requirements on the project-maker, and therefore on his training. В работе обсуждается феномен проектного мышления и его генезис. Это необходимо для понимания современных тенденций развития проектной деятельности. Основным результатом исследования является вычленение двух парадигм проектной деятельности, одна из которых постепенно замещает собой другую, предъявляя к проектанту, следовательно, и к его подготовке качественно новые требования. |
Keywords: | PROJECT THINKING TRENDS OF DEVELOPMENT PARADIGMS OF PROJECT WORK ПРОЕКТНОЕ МЫШЛЕНИЕ ТРЕНДЫ РАЗВИТИЯ ПАРАДИГМЫ ПРОЕКТНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/74051 |
Conference name: | Глобальная конференция по технологиям в образовании EdCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе – 2019 |
Conference date: | 24.04.2019-26.04.2019 |
Origin: | EdCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе – 2019. — Екатеринбург, 2019 |
Appears in Collections: | Новые образовательные технологии в вузе (НОТВ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edcrunch_2019_018.pdf | 386,99 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.