Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/73890
Title: Коммуникативная конвергенция: к вопросу об особенностях функционирования СМИ в условиях Интернета (по итогам социологического исследования)
Other Titles: Communicative Convergence: referring to the Features of the Functioning of Mass Media in the Context of Internet (based on the Results of Social Research)
Authors: Юферева, А. С.
Кухаренко, Ю. С.
Yufereva, A. S.
Kukharenko, Yu. S.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский федеральный университет
Citation: Юферева А. С. Коммуникативная конвергенция: к вопросу об особенностях функционирования СМИ в условиях Интернета (по итогам социологического исследования) / А. С. Юферева, Ю. С. Кухаренко // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2019. — Т. 25, № 2 (186). — С. 60-66.
Abstract: This article is devoted to convergence as the process which affects the sphere of mass media. The communicative level of convergence is being analyzed in detail because this level allows us to reflect the main tendencies in the development of mass media. The main goal of this article is to describe peculiarities of interaction between professional journalists and social subjects like bloggers, freelancers, etc. In order to investigate the heart of the matter, the author has carried out the social research. The main goal of this research was to mark out particular characters of the communicative level of convergence. In accordance with this goal, the directive interviews with 20 mass media professionals have been conducted in November — December 2016. This research reveals the regularities in the development of mass media as an institution.
В статье рассматривается конвергенция как важнейший этап трансформации института средств массовой информации. Особое внимание уделяется коммуникативной конвергенции, которая отражает особенности взаимоотношений между профессиональными журналистами и другими авторами (внештатные сотрудники, блогеры). В целях более детального изучения коммуникативной конвергенции анализируются результаты социологического исследования, в рамках которого журналисты дают оценку данному процессу.
Keywords: СРЕДСТВА МАССОВОЙ ИНФОРМАЦИИ
КОНВЕРГЕНЦИЯ
КОММУНИКАТИВНАЯ КОНВЕРГЕНЦИЯ
БЛОГЕРЫ
ГРАЖДАНСКИЕ ЖУРНАЛИСТЫ
ИНТЕРНЕТ
ВЕБ 2.0
MEDIA
CONVERGENCE
COMMUNICATIVE CONVERGENCE
BLOGGERS
CIVIL JOURNALISTS
THE INTERNET
WEB 2.0
URI: http://hdl.handle.net/10995/73890
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=39132660
ISSN: 2227-2275
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2019. Т. 25. № 2 (186)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1, Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2019-186-08.pdf497,27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.