Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/67843
Title: Компьютерное творчество учителей как ресурс информатизации образования
Other Titles: COMPUTER CREATIVITY OF TEACHERS AS A RESOURCE OF INFORMATIZATION OF EDUCATION
Authors: Вихрев, В. В.
Шпакова, Т. Ю.
Issue Date: 2010
Publisher: ГОУ ВПО УГТУ-УПИ
Citation: Вихрев В. В. Компьютерное творчество учителей как ресурс информатизации образования / В. В. Вихрев, Т. Ю. Шпакова // Новые образовательные технологии в вузе: Седьмая международная научно-методическая конференция, 8-10 февраля 2010 года : сборник тезисов докладов : Часть 2. — Екатеринбург: ГОУ ВПО УГТУ-УПИ, 2010. — С. 24-28.
Abstract: At the orientation information of education at the collection digital educational resources one of the key areas is the inclusion of teachers in the creation of educational resources. Sociological evaluation of the level of computer literacy of teachers and characteristics of possible channels for the implementation of such activities help the authors of the report to draw some conclusions on possible ob-stacles and to propose some measures to prevent them.
При ориентации информатизации общего образования на коллекции ЦОР одним из ключевых направлений становится включение учителей в создание образовательных ресурсов. Социологические оценки уровня компьютерной грамотности учителей и характеристика возможных каналов реализации такого рода деятельности позволяют авторам доклада сделать некоторые выводы о возможных препятствиях и предложить определенные меры их предупреждения.
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/67843
Conference name: Седьмая международная научно-методическая конференция «Новые образовательные технологии в вузе»
Conference date: 08.02.2010-10.02.2010
Origin: Новые образовательные технологии в вузе (HOTB-2010). Часть 2. — Екатеринбург, 2010
Appears in Collections:Новые образовательные технологии в вузе (НОТВ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
notv_2010_2_006.pdf310,98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.