Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/67834
Title: Инновационный подход к тренировочному процессу студентов практикующих каратэ
Other Titles: THE INNOVATIVE APPROACH TO TRAINING PROCESS OF THE STUDENTS PRACTISING KARATE
Authors: Ярошенко, Д. В.
Issue Date: 2010
Publisher: ГОУ ВПО УГТУ-УПИ
Citation: Ярошенко Д. В. Инновационный подход к тренировочному процессу студентов практикующих каратэ / Д. В. Ярошенко // Новые образовательные технологии в вузе: Седьмая международная научно-методическая конференция, 8-10 февраля 2010 года : сборник тезисов докладов : Часть 1. — Екатеринбург: ГОУ ВПО УГТУ-УПИ, 2010. — С. 420-424.
Abstract: In article theoretical aspects of innovative means of preparation of sportsmen are reflected. By results of their practical application of concentration of attention, the control over actions, fast retaliation, overcoming of stresses and nervous pressure, ability to regulate prestarting conditions in kumite, kata are those indicators which are inhe-rent in the sportsman, practising oriental combat sports.
В статье отражены теоретические аспекты инновационных средств подготовки спортсменов. По результатам их практического применения концентрация внимания, сосредоточение, контроль над действиями, быстрый ответный удар, преодоление стрессов и нервных напряжений, умение регулировать предстартовые состояния в кумите, ката – это те показатели, которые будут присущи спортсмену, практикующему восточные единоборства.
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/67834
Conference name: Седьмая международная научно-методическая конференция «Новые образовательные технологии в вузе»
Conference date: 08.02.2010-10.02.2010
Origin: Новые образовательные технологии в вузе (HOTB-2010). Часть 1. — Екатеринбург, 2010
Appears in Collections:Новые образовательные технологии в вузе (НОТВ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
notv_2010_1_121.pdf318,87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.