Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/64169
Title: | Анализ данных о коммуникациях с клиентами и разработка проекта совершенствования CRM-системы банка : магистерская диссертация |
Other Titles: | Analysis of data on communications with customers and development of a project for improving the CRM-system of the bank |
Authors: | Горбунова, Е. А. Gorbunova, E. A. |
metadata.dc.contributor.advisor: | Чернильцев, А. Г. Chernil'tsev, A. G. |
Issue Date: | 2018 |
Citation: | Горбунова Е. А. Анализ данных о коммуникациях с клиентами и разработка проекта совершенствования CRM-системы банка : магистерская диссертация / Е. А. Горбунова ; Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б. Н. Ельцина, Институт "Высшая школа экономики и менеджмента", Кафедра анализа систем и принятия решений. — Екатеринбург, 2018. — 120 с. — Библиогр.: с. 109-116 (70 назв.). |
Abstract: | Theme of master's thesis: Analysis of data on communications with customers and development of a project for improving the CRM-system of the bank.
The master's thesis is executed on 118 pages, contains 18 pictures, 8 tables, 70 sources used.
Object of the research: information system of "Sberbank". The subject of the research: information support for the management of the process of relationships with customers on the example of "Sberbank".
Objective: Development of the project of improving the bank's CRM-system to attract new customers based on an analysis of the data communications with clients.
The following tasks were set: to consider aspects of the application of CRM-systems; make a complete model of the organization; conduct an analysis of the practice of relationships with customers in "Sberbank"; to study the existing CRM-system; form requirements for the selection of CRM-systems; propose a project for implementing a module in the system to solve the task of developing CRM in the Bank; to estimate economic efficiency.
The obtained results and their novelty: analysis and improvement of the CRM-system has specific goals, the result of which is the receipt of competitive advantages by the bank. Тема магистерской диссертации: Анализ данных о коммуникациях с клиентами и разработка проекта совершенствования CRM-системы банка. Магистерская диссертация выполнена на 118 страницах, содержит 18 рисунков, 8 таблиц, 70 использованных источников. Объект исследования: информационная система ПАО «Сбербанк России». Предмет исследования: информационное обеспечение управлением процесса взаимоотношений с клиентами на примере ПАО «Сбербанк России». Цель работы: разработка проекта совершенствования CRM-системы банка для привлечения новых клиентов на основе анализа данных о коммуникациях с клиентами. Поставлены следующие задачи: рассмотреть аспекты применения CRM-систем; составить полную модель организации; провести анализ практики взаимоотношений с клиентами в ПАО «Сбербанк»; изучить существующую CRM-систему; сформировать требования к выбору CRM-систем; предложить проект внедрения модуля в системе для решения задачи развития CRM в Банке; оценить экономическую эффективность. Полученные результаты и их новизна: анализ и совершенствование СRM-системы имеет конкретные цели, результатом достижения которых является получение банком конкурентных преимуществ. |
Keywords: | MASTER'S THESIS INFORMATION SYSTEM THE PROCESS OF RELATIONS WITH CUSTOMERS BANKING INSTITUTIONS THE CONCEPT OF CRM THE GENERAL CHARACTERISTICS OF THE COMPANY AN INNOVATIVE PROJECT МАГИСТЕРСКАЯ ДИССЕРТАЦИЯ ИНФОРМАЦИОННАЯ СИСТЕМА ПРОЦЕСС ВЗАИМООТНОШЕНИЙ С КЛИЕНТАМИ БАНКОВСКИЕ УЧРЕЖДЕНИЯ КОНЦЕПЦИЯ CRM ОБЩАЯ ХАРАКТЕРИСТИКА КОМПАНИИ ИННОВАЦИОННЫЙ ПРОЕКТ |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/64169 |
Access: | Предоставлено автором на условиях простой неисключительной лицензии |
License text: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/31612 |
Appears in Collections: | Магистерские диссертации |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
m_th_e.a.gorbunova_2018.pdf | 2,76 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.