Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/62475
Title: | Исследование связи эмоционального интеллекта с адаптацией первокурсников к вузу : магистерская диссертация |
Other Titles: | The study of the relationship of emotional intelligence with the adaptation of first-year students to the university |
Authors: | Савицкая, С. В. Savitskaya, S. V. |
metadata.dc.contributor.advisor: | Оконечникова, Л. В. Okonechnikova, L. V. |
Issue Date: | 2018 |
Citation: | Савицкая С. В. Исследование связи эмоционального интеллекта с адаптацией первокурсников к вузу : магистерская диссертация / С. В. Савицкая ; Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б. Н. Ельцина, Уральский гуманитарный институт, Департамент психологии, Кафедра общей и социальной психологии. — Екатеринбург, 2018. — 108 с. — Библиогр.: с. 76-79 (41 назв.). |
Abstract: | The object of study first-year students
The subject of the study emotional intelligence
The master's thesis consists of an introduction, two chapters, a conclusion, a list of references (41 sources) and an Appendix that includes a description of the applied methods and tables with the results of data processing by means of methods of mathematical statistics). The volume of the master's thesis 108 pages, which contains 13 figures and 8 tables.
The introduction reveals the relevance of the study, the development of problems, sets the purpose and objectives of the study, defines the object and subject of the study, formulates the basic hypothesis, specifies the methods and empirical base, as well as the stages of the study.
The first Chapter includes a review of the literature on the topic of the study, a description of the concept of emotional intelligence and related concepts, Conclusions on the first Chapter are the results of the study of theoretical material.
The second Chapter is devoted to the empirical part of the study. It presents a description of the organization and methods of the study and the results obtained by all the methods used: the questionnaire of emotional intelligence by Lyusin D.V., the method of diagnosing the level of development of the ability to adequately understand the nonverbal behavior by Labunskaya V. A, the method of diagnosis of social and psychological adaptation by K. Rogers and R. Diamond.
The conclusions of Chapter 2 include the main findings of the empirical study.
In conclusion, the results of theoretical and empirical parts of the work, as well as conclusions on the proposed hypothesis are summarized. Объект исследования студенты-первокурсники Предмет исследования эмоциональный интеллект Магистерская диссертация состоит из введения, двух глав, заключения, списка литературы (41 источник) и приложения, включающего в себя описание применявшихся методик и таблиц с результатами обработки данных посредвом методов математической статистики). Объем магистерской диссертации 108 страниц, на которых размещены 13 рисунков и 8 таблиц. Во введении раскрывается актуальность исследования, разработанность проблематики, ставятся цель и задачи исследования, определяются объект и предмет исследования, формулируется основная гипотеза, указываются методы и эмпирическая база, а также этапы проведения исследования. Первая глава включает в себя обзор литературы по теме исследования, описание понятия эмоционального интеллекта и смежных с ним понятий, Выводы по первой главе представляют собой итоги по изучению теоретического материала. Вторая глава посвящена эмпирической части исследования. В ней представлено описание организации и методов проведенного исследования и результатов, полученных по всем использованным методикам: Опросник эмоционального интеллекта Люсина Д.В., методику диагностики уровня развития способности к адекватному пониманию невербального поведения Лабунской В.А, методику диагностики социально-психологической адаптации К.Роджерса и Р.Даймонд. Выводы по главе 2 включают в себя основные результаты эмпирического исследования. В заключении в обобщенном виде изложены результаты теоретической и эмпирической частей работы, а также выводы по выдвинутой гипотезе. |
Keywords: | MASTER'S THESIS EMOTIONAL INTELLIGENCE SOCIAL INTELLIGENCE INTELLIGENCE FIRST-YEAR STUDENTS ADAPTATION TO THE UNIVERSITY DIAGNOSIS SOCIO-PATHOLOGICALLY ADAPTATION INTERPRETATION NONVERBAL BEHAVIOR ABILITIES EMOTIONS МАГИСТЕРСКАЯ ДИССЕРТАЦИЯ ЭМОЦИОНАЛЬНЫЙ ИНТЕЛЛЕКТ СТУДЕНТЫ-ПЕРВОКУРСНИКИ АДАПТАЦИЯ К ВУЗУ ДИАГНОСТИКА СОЦИАЛЬНО-ПИСХОЛОГИЧЕСКАЯ АДАПТАЦИЯ ИНТЕРПРЕТАЦИЯ НЕВЕРБАЛЬНОЕ ПОВЕДЕНИЕ СПОСОБНОСТИ |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/62475 |
Access: | Предоставлено автором на условиях простой неисключительной лицензии |
License text: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/31612 |
Appears in Collections: | Магистерские диссертации |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
m_th_s.v.savitskaya_2018.pdf | 1,79 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.