Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/61154
Title: | Роль современных образовательных технологий в процессе обучения китайскому языку и развитии коммуникативных компетенций |
Other Titles: | The role of modern educational technology in the process of teaching Chinese and the development of communicative competence |
Authors: | Alikberova, A. R. Аликберова, А. Р. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Издательство Уральского университета |
Citation: | Аликберова А. Р. Роль современных образовательных технологий в процессе обучения китайскому языку и развитии коммуникативных компетенций / А. Р. Аликберова // Китай: история и современность : материалы XI международной научно-практической конференции Екатеринбург, 18–20 октября 2017 г. — Екатеринбург : Издательство Уральского университета, 2018. — С. 37-45. |
Abstract: | The relevance of this work is determined by introducing new standards of teaching foreign languages as well as the severization of requirements to the quality of Chinese language acquisition by students of higher educational institutions. The goal of this paper is to study modern innovative methods and technologies of teaching and then use them in the teaching and learning activities, as well as to increase the students’ motivation to learning Chinese. The leading approach to this problem is the problem-thematic approach. The main material for the study was the following modern educational technologies: the project method, the debate method and the talk show technique. The key findings of the study are the systematization of the main mechanisms and principles of using modern educational technology at the classes of Chinese. The materials of this article may be helpful for school and university teachers of Chinese at the advanced level, as well as for educators and developers of educational materials. Актуальность исследования обусловлена внедрением новых стандартов обучения иностранным языкам, а также повышением требований к качеству освоения китайского языка студентами высших учебных заведений. Целью представленной работы является использование в учебном процессе современных инновационных методов и технологий преподавания, способных повысить мотивацию к изучению и поддерживающих интерес к китайскому языку среди студентов. Ведущий подход к исследованию данного вопроса — проблемно-тематический. Основные результаты исследования заключаются в систематизации ключевых механизмов и принципов применения современных образовательных технологий на занятиях китайским языком. Материалы статьи могут быть полезными для преподавателей и учителей китайского языка продвинутого уровня, а также для педагогов и методистов. |
Keywords: | EDUCATION LANGUAGE STUDY EDUCATIONAL TECHNOLOGY FOREIGN LANGUAGES CHINESE LANGUAGE COMMUNICATIVE COMPETENCES INNOVATIVE METHODS ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ КИТАЙСКИЙ ЯЗЫК КОММУНИКАТИВНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ ИННОВАЦИОННЫЕ МЕТОДИКИ |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/61154 |
Conference name: | XI международная научно-практическая конференция «Китай: история и современность» |
Conference date: | 18.10.2017-20.10.2017 |
ISBN: | 978-5-7996-2423-1 |
Origin: | Китай: история и современность. — Екатеринбург, 2018 |
Appears in Collections: | Китай: история и современность |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-7996-2423-1_06.pdf | 92,26 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.