Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/56335
Title: | Когнитивные модели осмысления времени и их фразеологическая репрезентация |
Other Titles: | A cognitive model of comprehension of time and their phraseological representation |
Authors: | Зуева, Т. А. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Уральский федеральный университет |
Citation: | Зуева Т. А. Когнитивные модели осмысления времени и их фразеологическая репрезентация / Т. А. Зуева // Книжное дело: достижения, проблемы, перспективы : сборник материалов VI Международной научно-практической интернет-конференции : электронное издание. — Екатеринбург : УрФУ, 2017. — С. 104-109. |
Abstract: | The article examines the peculiarities of the figurative representation of the concept "time" in the phraseological picture of the world as a particular fragment of Russian language picture of the world, it reveals the basic cognitive model, which formed the temporal phraseological units in Russian, celebrated their national-cultural originality. В статье исследуются особенности образной репрезентации концепта «время» во фразеологической картине мира как частном фрагменте русской языковой картины мира, выявляются основные когнитивные модели, по которым образуются темпоральные фразеологизмы в русском языке, отмечается их национально-культурное своеобразие. |
Keywords: | CONCEPT IDIOM COGNITIVE MODEL FRAME NOMINATION PHRASEOLOGICAL PICTURE OF THE WORLD КОНЦЕПТ ФРАЗЕОЛОГИЗМ КОГНИТИВНАЯ МОДЕЛЬ ФРЕЙМ НОМИНАЦИЯ ФРАЗЕОЛОГИЧЕСКАЯ КАРТИНА МИРА |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/56335 |
Conference name: | VI Международная научно-практическая интернет-конференция «Книжное дело: достижения, проблемы, перспективы» |
Conference date: | 05.04.2017-05.05.2017 |
RSCI ID: | https://elibrary.ru/item.asp?id=32349724 |
Origin: | Книжное дело: достижения, проблемы, перспективы. 2017 |
Appears in Collections: | Конференции, семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
kd_2017_20.pdf | 384,38 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.