Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/56335
Title: Когнитивные модели осмысления времени и их фразеологическая репрезентация
Other Titles: A cognitive model of comprehension of time and their phraseological representation
Authors: Зуева, Т. А.
Issue Date: 2017
Publisher: Уральский федеральный университет
Citation: Зуева Т. А. Когнитивные модели осмысления времени и их фразеологическая репрезентация / Т. А. Зуева // Книжное дело: достижения, проблемы, перспективы : сборник материалов VI Международной научно-практической интернет-конференции : электронное издание. — Екатеринбург : УрФУ, 2017. — С. 104-109.
Abstract: The article examines the peculiarities of the figurative representation of the concept "time" in the phraseological picture of the world as a particular fragment of Russian language picture of the world, it reveals the basic cognitive model, which formed the temporal phraseological units in Russian, celebrated their national-cultural originality.
В статье исследуются особенности образной репрезентации концепта «время» во фразеологической картине мира как частном фрагменте русской языковой картины мира, выявляются основные когнитивные модели, по которым образуются темпоральные фразеологизмы в русском языке, отмечается их национально-культурное своеобразие.
Keywords: CONCEPT
IDIOM
COGNITIVE MODEL
FRAME
NOMINATION
PHRASEOLOGICAL PICTURE OF THE WORLD
КОНЦЕПТ
ФРАЗЕОЛОГИЗМ
КОГНИТИВНАЯ МОДЕЛЬ
ФРЕЙМ
НОМИНАЦИЯ
ФРАЗЕОЛОГИЧЕСКАЯ КАРТИНА МИРА
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/56335
Conference name: VI Международная научно-практическая интернет-конференция «Книжное дело: достижения, проблемы, перспективы»
Conference date: 05.04.2017-05.05.2017
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=32349724
Origin: Книжное дело: достижения, проблемы, перспективы. 2017
Appears in Collections:Конференции, семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kd_2017_20.pdf384,38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.