Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/55229
Title: Нелинейные регрессионные методы параметрического ценообразования информационных продуктов
Other Titles: Non-linear regression methods of software parametric pricing
Authors: Зайковская, Л. Г.
Нижегородцев, Р. М.
Хакимов, З. Р.
Zaikovskaya, L. G.
Nizhegorodtsev, R. M.
Khakimov, Z. R.
Issue Date: 2010
Publisher: УрФУ
Citation: Зайковская Л. Г. Нелинейные регрессионные методы параметрического ценообразования информационных продуктов / Л. Г. Зайковская, Р. М. Нижегородцев, З. Р. Хакимов // Вестник УГТУ - УПИ. Серия экономика и управление. — 2010. — № 5. — С. 127-135.
Abstract: Статья посвящена обсуждению параметрических методов ценообразования информационных продуктов, реализуемых при помощи регрессионного анализа. Особое внимание уделяется нелинейным регрессионным моделям и их сопоставлению с аналогичными линейными моделями. Приводятся примеры нелинейных регрессионных моделей параметрического ценообразования МР3-плееров и процессоров.
The article is devoted to the discussion of parametric methods of pricing of software goods which are implemented with the help of regression analysis. Particular attention is paid to non-linear regression models and their opposition to analogous linear models. Examples of non-linear regression models of parametric pricing of MP3-players and processors are provided.
Keywords: PRICING
SOFTWARE PRODUCTS
NON-LINEAR REGRESSION MODELS
ЦЕНООБРАЗОВАНИЕ
ИНФОРМАЦИОННЫЕ ПРОДУКТЫ
НЕЛИНЕЙНЫЕ РЕГРЕССИОННЫЕ МЕТОДЫ
URI: http://hdl.handle.net/10995/55229
ISSN: 2071-5692
Origin: Вестник УГТУ–УПИ. Серия экономика и управление. — 2010. — № 5
Appears in Collections:Вестник УрФУ. Серия экономика и управление

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_2010_5_014.pdf430,73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.