Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/54831
Title: Методы оценки и прогнозирования эффективности и бюджета периодической рекламы
Other Titles: Methods of evaluation and forecast of periodical advertising efficiency and budget
Authors: Шматов, Г. А.
Shmatov, G. A.
Issue Date: 2011
Publisher: УрФУ
Citation: Шматов Г. А. Методы оценки и прогнозирования эффективности и бюджета периодической рекламы / Г. А. Шматов // Вестник УрФУ. Серия экономика и управление. — 2011. — № 6. — С. 152-161.
Abstract: В статье изложены количественные методы прогнозирования эффективности рекламного воздействия при периодическом размещении рекламных материалов в СМИ. Эти методы позволяют оценить эффект периодического рекламного воздействия в зависимости от времени. Изложены методы оценки бюджета периодической рекламы в зависимости от требуемого уровня интенсивности рекламного воздействия.
The article deals with quantitative methods of forecast of the efficiency of advertising impact under the condition of a periodical advertising placement in mass media. These methods help to evaluate the periodical advertising impact depending on the season. Methods to evaluate the budget of periodical advertising depending on a required level of advertising impact intensity are listed.
Keywords: MEDIA PLANNING
OPTIMIZATION
BUDGET
ADVERTISING
МЕДИАПЛАНИРОВАНИЕ
ОПТИМИЗАЦИЯ
БЮДЖЕТ
РЕКЛАМА
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/54831
ISSN: 2071-5692
Origin: Вестник УрФУ. Серия экономика и управление. — 2011. — № 6
Appears in Collections:Вестник УрФУ. Серия экономика и управление

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_2011_6_013.pdf1,07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.