Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/54812
Title: На пути к формированию институциональной теории коммерциализации инноваций
Other Titles: On the way to formation of the institutional theory of commercialization of innovations
Authors: Шаховская, Л. С.
Матковская, Я. С.
Shakhovskaya, L. S.
Matkovskaya, Ya. S.
Issue Date: 2011
Publisher: УрФУ
Citation: Шаховская Л. С. На пути к формированию институциональной теории коммерциализации инноваций / Л. С. Шаховская, Я. С. Матковская // Вестник УрФУ. Серия экономика и управление. — 2011. — № 5. — С. 125-136.
Abstract: Развитие институциональной теории коммерциализации инноваций обусловлено выявленными закономерностями развития рыночной экономики в целом, закономерностями взаимообусловленного развития институционализации и коммерциализации, исходящего из их интегрального влияния на развитие экономики и общества, и закономерностями усиления институционализации процессов коммерциализации инноваций по мере развития институтов социализации в современной экономике. Институциональная теория коммерциализации инноваций описывает закономерности развития рынков, институтов коммерциализации, обобщает результативность институционализации частных актов коммерциализации, формулирует мотивы и условия институционализации коммерциализации инноваций.
The development of the institutional theory of commercialization is explained by means of the patterns of market economy development as a whole; by patterns of interdependent development of institutionalization and commercialization resulting from their integral influence on the development of economy and society; and patterns of strengthening the institutionalization of innovations commercialization during the development of the institutions of socialization in the modern economy. Institutional theory of commercialization of innovations describes the patterns of markets development and institutions of commercialization, summarizes the effectiveness of institutionalization of private acts of commercialization, and formulates the causes and conditions of institutionalization of commercialization of innovations.
Keywords: INSTITUTIONAL THEORY OF INNOVATIONS COMMERCIALIZATION
COMMERCIALIZATION
INNOVATIONS
INSTITUTIONALIZATION
MARKET OF INNOVATIONAL TECHNOLOGIES
ИНСТИТУЦИОНАЛЬНАЯ ТЕОРИЯ КОММЕРЦИАЛИЗАЦИИ ИННОВАЦИЙ
КОММЕРЦИАЛИЗАЦИЯ
ИННОВАЦИИ
ИНСТИТУЦИОНАЛИЗАЦИЯ
РЫНОК ИННОВАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ
URI: http://hdl.handle.net/10995/54812
ISSN: 2071-5692
Origin: Вестник УрФУ. Серия экономика и управление. — 2011. — № 5
Appears in Collections:Вестник УрФУ. Серия экономика и управление

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_2011_5_011.pdf742,47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.