Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/54320
Title: | Использование методов интерактивного обучения в преподавании технических дисциплин |
Other Titles: | Using methods of interactive training in teaching technical disciplines |
Authors: | Selezneva, I. S. Nein, Y. I. Kosterina, M. F. Селезнева, И. С. Нейн, Ю. И. Костерина, М. Ф. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | УрФУ |
Citation: | Использование методов интерактивного обучения в преподавании технических дисциплин / И. С. Селезнева, Ю. И. Нейн, М. Ф. Костерина // EDCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе : материалы международной научно-методической конференции (НОТВ-2017). — Екатеринбург: УрФУ, 2017. — C. 457-462. — Режим доступа: http://elar.urfu.ru/handle/10995/54320 |
Abstract: | It is shown that the use of interactive teaching methods increases the interest and motivation of students to study technical disciplines, improves their mastering of material, and also develops activity, initiative, confidence and independence among learners. Показано, что использование интерактивных методов обучения повышает заинтересованность и мотивацию студентов при изучении дисциплин технического профиля, улучшает усвоение ими материала, а также развивает у обучающихся активность, инициативность, уверенность и самостоятельность. |
Keywords: | INTERACTIVE METHODS OF TEACHING TECHNICAL DISCIPLINES MOTIVATION ИНТЕРАКТИВНЫЕ МЕТОДЫ ОБУЧЕНИЯ ТЕХНИЧЕСКИЕ ДИСЦИПЛИНЫ МОТИВАЦИЯ |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/54320 |
Conference name: | Международная научно-методическая конференция «EDCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе – 2017» |
Conference date: | 25.04.2017-27.04.2017 |
Origin: | EDCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе – 2017. — Екатеринбург, 2017 |
Appears in Collections: | Новые образовательные технологии в вузе (НОТВ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
notv_2017_74.pdf | 685,17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.