Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/54301
Title: Система «преподаватель-студент» в условиях информатизации образовательного процесса вуза
Other Titles: Definition of a virtual learning environment: integrated approach
Authors: Minina, A. M.
Минина, А. М.
Issue Date: 2017
Publisher: УрФУ
Citation: Минина А. М. Система «преподаватель-студент» в условиях информатизации образовательного процесса вуза / А. М. Минина // EDCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе : материалы международной научно-методической конференции (НОТВ-2017). — Екатеринбург: УрФУ, 2017. — C. 350-357. — Режим доступа: http://hdl.handle.net/10995/54301
Abstract: The article is devoted to consideration of a number of features and characteristics of the structural elements of the «teacher-student» system in the conditions of Informatization of educational process of the University. The aim of the study is the analysis of the «teacher-student» system in the conditions of Informatization of educational process of the University. Based on the selected definition and the structure of the «teacher-student» system, the author dwells on the description of the number of features and characteristics of all the components of the system in the conditions of Informatization of educational process of the University. Lists the advantages of using virtual reality in teaching and learning. Using questionnaires revealed the student’s satisfaction with communication and interaction with the teacher in a virtual learning environment. Through computer-mediated learning possible qualitatively new approach to the development of disciplines and in General education. Therefore, in building a virtual learning environment of a higher educational institution we believe it is important to consider the features and specifications of all structural elements of the «teacher-student» system in the conditions of Informatization of educational process of the University.
Статья посвящена рассмотрению ряда особенностей и характеристик структурных элементов системы «преподаватель-студент» в условиях информатизации образовательного процесса вуза. Целью исследования является анализ системы «преподаватель-студент» в условиях информатизации образовательного процесса вуза. Исходя из выбранного определения и структуры системы «преподаватель-студент» автор подробно останавливается на описании ряда особенностей и характеристик всех элементов исследуемой системы в условиях информатизации образовательного процесса вуза. Перечислены преимущества использования виртуальной реальности в преподавании и обучении. Методом анкетирования выявляется удовлетворенность студентов коммуникацией и взаимодействием с преподавателем в виртуальной образовательной среде. За счет компьютерно-опосредованного обучения возможен качественно новый подход к освоению дисциплин и в целом к образованию. Поэтому в построении модели виртуальной образовательной среды высшего учебного заведения считаем важным учесть особенности и характеристики всех структурных элементов системы «преподаватель-студент» в условиях информатизации образовательного процесса вуза.
Keywords: VIRTUAL LEARNING ENVIRONMENT
INFORMATIZATION OF EDUCATION
TEACHER INTERACTION
TEACHER-STUDENT SYSTEM
ВИРТУАЛЬНАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА
ИНФОРМАТИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ
СИСТЕМА ПРЕПОДАВАТЕЛЬ-СТУДЕНТ
URI: http://hdl.handle.net/10995/54301
Conference name: Международная научно-методическая конференция «EDCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе – 2017»
Conference date: 25.04.2017-27.04.2017
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=32230899
Origin: EDCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе – 2017. — Екатеринбург, 2017
Appears in Collections:Новые образовательные технологии в вузе (НОТВ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
notv_2017_57.pdf623,19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.