Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/54282
Title: Целеполагание на уроках информатики
Other Titles: Goal-setting at informatics lessons
Authors: Avkhadieva, A. Z.
Barinova, N. A.
Авхадиева, А. З.
Баринова, Н. А.
Issue Date: 2017
Publisher: УрФУ
Citation: Авхадиева А. З. Целеполагание на уроках информатики / А. З. Авхадиева, Н. А. Баринова // EDCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе : материалы международной научно-методической конференции (НОТВ-2017). — Екатеринбург: УрФУ, 2017. — C. 29-33. — Режим доступа: http://elar.urfu.ru/handle/10995/54282
Abstract: Abstract: The lesson of informatics has to correspond to all provisions presented to FSES of the MGE. One of provisions is metasubject approach at informatics lessons. Metasubject approach is implemented by means of tasks for a goal-setting. The active goal-setting will be effective if at its application to use information technologies. Receptions of a goal-setting on informatics are developed by means of various computer programs.
Урок информатики должен соответствовать всем положениям, представленным в ФГОС ООО. Одним из положений является метапредметный подход на уроках информатики. Метапредметный подход реализуется с помощью заданий на целеполагание. Активное целеполагание будет эффективным, если при его применении использовать информационные технологии. Приемы целеполагания по информатике разрабатываются с помощью различных компьютерных программ.
Keywords: METASUBJECT APPROACH
GOAL-SETTING
RECEPTIONS OF A GOAL-SETTING
МЕТАПРЕДМЕТНЫЙ ПОДХОД
ЦЕЛЕПОЛАГАНИЕ
ПРИЕМЫ ЦЕЛЕПОЛАГАНИЯ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/54282
Conference name: Международная научно-методическая конференция «EDCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе – 2017»
Conference date: 25.04.2017-27.04.2017
Origin: EDCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе – 2017. — Екатеринбург, 2017
Appears in Collections:Новые образовательные технологии в вузе (НОТВ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
notv_2017_04.pdf569,4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.