Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/54252
Title: Система эталонных моделей как инструмент оценивания качества математического образовательного контента
Other Titles: The system of reference models as a tool for assessment of the quality of mathematical educational content
Authors: Boyarsky, M. D.
Lokshin, M. D.
Melnikov, Y. B.
Боярский, М. Д.
Локшин, М. Д.
Мельников, Ю. Б.
Issue Date: 2017
Publisher: УрФУ
Citation: Боярский М. Д. Система эталонных моделей как инструмент оценивания качества математического образовательного контента / М. Д. Боярский, М. Д. Локшин, Ю. Б. Мельников // EDCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе : материалы международной научно-методической конференции (НОТВ-2017). — Екатеринбург: УрФУ, 2017. — C. 74-78. — Режим доступа: http://hdl.handle.net/10995/54252
Abstract: The purpose of the research is to propose a way of evaluating mathematical courses realized using information-computer technologies. Hypothesis of the study. Based on the theory of modeling, it is possible to develop a mechanism for creating a system of models that are considered as reference for a mathematical course (subject, subject content, presentation style, etc.). This system and the relevant criteria will allow evaluating the quality of the content of the mathematical course. Methods of research: analysis of the content of existing mathematical courses; the study of advanced domestic and foreign experience; modeling of pedagogical situations; own pedagogical practice; practical approbation. The result of the study is a system of reference models of educational mathematical content. This model allows you to effectively assess the quality of existing mathematical content, as well as design new mathematical courses.
Цель исследования – предложить способ оценивания математических курсов, реализуемых с использованием информационно-компьютерных технологий. Гипотеза исследования. На основе теории моделирования можно разработать механизм создания системы моделей, рассматриваемых как эталонные для математического курса (тематика, предметное содержание, стиль представления и др.). Эта система и соответствующие критерии позволят оценить качество контента математического курса. Методы исследования: анализ содержания существующих математических курсов; изучение передового отечественного и зарубежного опыта; моделирование педагогических ситуаций; собственная педагогическая практика; практическая апробация. Результатом исследования является теоретическая основа разработки системы эталонных моделей образовательного математического контента. Эта система позволит эффективно оценить качество имеющегося математического контента, а также проектировать новые математические курсы.
Keywords: MATHEMATICAL EDUCATION
THE QUALITY OF MATHEMATICAL CONTENT
THE THEORY OF MODELING
THE ADEQUACY OF THE MODEL
МАТЕМАТИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
КАЧЕСТВО МАТЕМАТИЧЕСКОГО КОНТЕНТА
ТЕОРИЯ МОДЕЛИРОВАНИЯ
АДЕКВАТНОСТЬ МОДЕЛИ
URI: http://hdl.handle.net/10995/54252
Conference name: Международная научно-методическая конференция «EDCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе – 2017»
Conference date: 25.04.2017-27.04.2017
Origin: EDCRUNCH Ural: новые образовательные технологии в вузе – 2017. — Екатеринбург, 2017
Appears in Collections:Новые образовательные технологии в вузе (НОТВ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
notv_2017_12.pdf512,8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.